Heeft iemand ervaringen met de Thunder Shirts voor de hond?

Ik ben al bezig met training tegen vuurwerk angst en woensdag krijg ik van de trainster een Thundershirt voor de woef als ondersteuning, maar heeft iemand hier ervaring mee??

Toegevoegd na 11 uur:
Ik gaf al aan dat ik al bezig ben met therapie (voor de gene die het willen weten is dit niet in een groep) de theorie van je hond negeren is al lang achterhaald, maar daar gaat mijn vraag niet over. Ik heb geen behoefte aan tips hoe ik met haar kan trainen, want die krijg ik van mij therapeut en deze nieuwe aanpak werkt al. Het negeren van mijn hond zou regel rechte dierenmishandeling zijn aangezien ze al bang is als het donker word.

Nogmaals ik wil alleen maar weten of iemand ervaring heeft met de Thunder shirts en geen tips over hoe ik kan trainen, want daar ben ik al mee bezig.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Geen ervaring met de Thundershirt, maar ik wil wel een tip met je delen die ik deze week kreeg.
Rescue Remedy van Bach in druppelvorm.Daar wordt je hond rustig van.
Om nu al mee te beginnen een paar druppels per dag en de laatste paar dagen van het jaar een paar extra druppels.
Het is een homeopatisch middel, dus kan geen kwaad, en het is bij veel drogisten te verkrijgen.(In elk geval bij Etos).
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Persoonlijk ben ik tegen welk middel dan ook om een hond rustig te houden tijdens de jaarwisseling.
Gewoon negeren tijdens het vuurwerk, laat hem lekker links liggen, geen de hond nooit een reden om bang te zijn.
Dit wakker je namelijk aan als je hem aandacht gaat geven en beschermen, dan heeft de hond een idee van: het is logisch dat ik bang ben. Word zelfs een beetje boos op hem als hij zijn urine laat lopen, dan komt hij er van zelf wel achter dat het niet de bedoeling is dat hij bang is voor vuurwerk. Ook kun je vuurwerk cd kopen en die opzetten en dan het bovenstaande met je hond oefenen, zet de speler wel hard genoeg.
En langzaam steeds een beetje harder. Bij de meeste honden komt het dan gewoon weer goed.
(En zullen ze op een gegeven moment rotjes gaat apporteren hihi)
Rieneke1
12 jaar geleden
bach bloesems zijn niet homeopatisch.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze krijgt een aangepaste bach bloesem therapie, speciaal op haar samen gesteld. Wel bedankt voor de tip, maar dit is geen antwoord op de vraag :(
Ik weet niet wat een Thundershirt is, maar ik weet wel een hele simpele manier om je hond te trainen tegen angst voor vuurwerk.

Koop een zak ballonnen blaas er een paar op. Prik die kapot voor zijn neus. De eerste paar keren schrikt hij zich rot, maar hoe vaker hij die knal hoort, hoe minder last hij er na een tijdje van heeft. Doe dit een paar dagen (misschien een week), meerdere malen per dag. 10-12 ballonnen, achter elkaar of met tussenpozen, ook als hij het niet (meer) verwacht. Klinkt heel gemeen, maar werkt erg goed. Heb je geen dure training voor nodig hoor :) Succes!

Toegevoegd na 3 minuten:
P.S. Hoe harder je de ballonnen opblaast, hoe harder de knallen natuurlijk. Dus flink opblazen! En niet reageren als hij wegduikt of er vandoor wil gaan. Even wachten en dan gewoon de volgende lek prikken.