Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn de gevolgen van het slikken van de pil voor drachtige poes en haar kittens?

Onze poes was gisteren 10 weken aan de pil. Ze werd steeds dikker en en gisteren had ze bloedverlies. ik ben meteen naar de dierenarts gegaan en deze gaf aan dat ze hoogzwanger is.
Wat zijn de gevolgen voor de kittens? Zullen deze leven of misvormd zijn? Heeft iemand hier ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nooit geweten dat poezen ook aan de pil kunnen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt mij meer een vraag voor de dierenarts. Even de telefoon pakken en je hebt veel sneller en gedegen antwoord van de arts himself. Succes!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als dierenartsassistente heb ik vergelijkbare gevallen meegemaakt. In de meeste gevallen worden de kittens misvormd of dood geboren.
Ook heb ik bij sterilisaties gezien dat poezen die de pil hebben geslikt al na een paar maanden gebruik afwijkingen aan de baarmoeder vertoonden.

Wat de uitkomst zal zijn voor jouw poes is niet te voorspellen. Maar laat haar zo snel mogelijk castreren. De poezenpil is TROEP en echt niet te vergelijken met onze humane anticonceptiepil!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ik vrees dat je alleen maar af kan wachten.
de dracht kan verlengd zijn, en de kittens kunnen misvormd zijn.
de poezenpil is sowieso erg ongezond voor je poes.
overweeg haar te castreren zodra dat kan.
sterkte, ik hoop dat het goedkomt!
(Lees meer...)
Rieneke1
12 jaar geleden
Het zou kunnen dat de kittens misvormd zijn,maar dat hoeft niet persé het geval te zijn.
Het is nu meer een kwestie van afwachten totdat de kittens geboren zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding