Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan dat als ik mijn hond wil wassen dat hij dat niet wil maar daarna wel hartstikke blij is?

Mijn hond houd niet van water en als ik dan honden shampoo doe houd hij ook niet van. Maar daarna is hij super blij hoe komt dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
938
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo weinig mogelijk wassen, het is niet goed voor de hond zijn vacht. Eigenlijk alleen wanneer hij bv door de modder of poep heeft lopen rollen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies platje, en zeker niet als het buiten koud is, want je was de natuurlijke vetlaag weg en die houdt de hond warm... Hij heeft nu eenmaal geen jas voor buiten.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

ik denk dat ie dan blij is dat hij ervan is ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat denk ik ook!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook mijn gedachte.

Andere antwoorden (3)

Voor je hond is het wassen vervelend. Hij wordt nat tot op de huid, er gaan een sterk ruiken product in zijn huis etc.

Na het wassen zijn klitten uit zijn huid, en misschien ook wel een teek of twee. Oftewel: Na het wassen zit hij weer perfect in zijn vel, en is daar blij over.

Honder zijn minder goed (niet) in staat om te beredeneren wat de voor en nadelen van de situatie zijn. Ze leven in het nu, in plaats van in het veleden of de toekomst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat hij blij is omdat hij schoon is 'fris en fruitig' mijn hond heeft dat ook, jammer dat ze niet kunnen praten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er kan ook een psychologisch effect zijn.

Jouw hond is OOk heel gevoelig voor jouw stemming.
als jij hem in bad doet en hij spartelt tegen ben jij op zijn best niet blij. Mogelijk spreek jij hem zelfs vermanend toe.

Is het klaar ben JIJ ook opgelucht, dat voelt hij feilloos aan en als jij blij bent is hij het ook (en als je dan nog : braaf zo zegt aan het eind is hij door het dolle heen)

De kans is nl aanwezig dat hij toch denkt dat jij boos op hem bent en hij is opgelucht als dat voorbij is
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding