Ik heb thuis 2katten die heel vaak ruzie hebben weet iemand wat ik er tegen kan doen? Voor details kijk naar beschrijving

Wij hebben 2 katten thuis 1is de oudste en is een vrouwtje de andere is een heel brutaal jong katertje die de ander de heletijd achter na zit en door de kleine kater durft de oude poes niet meer beneden te zitten En is veel vaker buiten dus wat kan ik hier aan doen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe lang heb je je kitten al?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maanden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zouden ze onderhand aan elkaar gewend moeten zijn,maar de oudste kat zal niet veel zin meer hebben in al dat jonge gedoe en zoekt liever de rust op dus de tip van Rieneke is het beste om te doen.

Het beste antwoord

Ik heb hetzelfde gehad. Ook een oudere poes en een jong katertje. Ik deed de jonge kater altijd een poosje naar buiten als hij ging keten en mijn oudere poes had dan even rust en als de kleine weer binnenkwam, was hij meestal al wat uitgeraasd. Je kan ook als het slecht weer is, de kleine in de gang doen en de oudste bij jou in de kamer laten en extra aanhalen. Anders gaat de oudste zich inderdaad verstoppen voor de druktemaker en dat is voor alle partijen niet zo leuk.
Laat die oudste poes niet snel de deur uit gaan, anders went ze er zo aan om steeds buiten te zitten en dat is óók niet leuk voor alle partijen. Dus...beter andersom!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zal het proberen bedankt

Andere antwoorden (2)

Als je een kater steleriseert worden ze vaak wat rustiger. Ik weet niet of je kater de leeftijd heeft om gesteriliseerd te worden. Verder blijven de karakters bepalen en is er in mijn opinie weinig aan te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is het qua ruimte en financien mogelijk er een jong katertje bij te nemen?
dat zou het mooiste zijn; dan kunnen ze samen keten, en heeft je oudere poes rust.
als dat niet mogelijk is: geef je jongste veel en regelmatig aandacht.
speel met hem, verstop z'n brokjes .
zorg maar dat hij geen energie heeft je oudere kat lastig te vallen.
Rieneke1