Tussen welke rassen is deze kruising?

Ik heb al 1.5 jaar m'n hondje Dexter? Het is een kruising dat is zeker staat ook in z'n paspoort, soms kan ik er wat rassen uit halen maar ik weet het niet zeker, ik heb hier wat info:
Hij is vanaf z'n neus tot staart ongeveer 1 meter lang en vanaf z'n schoft tot de grond ongeveer 40cm
Hij is bruin met op zijn rug en doorlopend naar z'n staart zwart en hij heeft witte sokjes en borstkas
Zijn karakter is erg aanhankelijk maar voor vreemde mensen erg schuw, blaft niet vaak alleen als het nodig is hij is aardig tegen jong en oud, misschien kan een foto z'n uiterlijk beter weer geven

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.9K

Antwoorden (6)

Waarschijnlijk een kruising tussen een Dwerg Pinscher en een Jack Russell

Toegevoegd na 2 minuten:
Er kan ook nog Fox Terrier inzitten.
Ivana
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Dwergpincher is toch ook maar heel klein?
Ivana
12 jaar geleden
40/45 cm is de hoogte van een dwergpinscher teefje. Als ze de kop en de staart heeft meegerekend, kom je een heel eind aan de meter. Op de foto is hij bovendien niet buiten proporties lang, dus zal de ruglengte hooguit 45 cm zijn. Dit alles blijft binnen de grenzen van de door mij genoemde rassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb ooit een dwergpinscher gehad en herken de manier van kijken duidelijk op foto 1
En Jac Russul zit er ook zeker wel in, maar mogelijk was het al een kruising met een kruising.
Mogelijk Boeren Fox?
+
Ivana
12 jaar geleden
Eddijst, nog even de site erbij van de boerenfox. Dan wordt alles duidelijk! Bedankt voor je plusje.:)
http://www.boerenfox.nl/boerenfox.htm
Ivana
12 jaar geleden
@Rozalovevragen. Die boerenfoxpagina's zou je echt even alle 5 moeten doorlezen. Ik denk dat je er erg veel over jouw hond in terug kunt vinden. Leuk om te lezen ook, leuk geschreven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had precies dezelfde gedachte ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt! nu ik zou lees kan ik er ook wel wat van een fox uithalen ja!
Zijn snoet doet me denken aan een Jack Russel, maar daar is hij natuurlijk veel te groot voor, en de rechtopstaande oren lijken op die van een herder. Maar ja... als zijn vader en moeder allebei ook kruisingen zijn, wordt het heel moeilijk te achterhalen, denk ik.

(Ik vind het overigens wel een leukerd om te zien!)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha bedankt eerlijk gezegd had ik die vermoede ook, ik heb hem al eens eerder geprobeerd via de naam mini herder op te zoeken en vond een hondje die overigens precies op hem leek
Wij zien hier ook wel iets van een teckel in en herder.
Als de ouders ook beide van een kruising zijn is dit heel moeilijk te achterhalen. Het is wel een leuke hond om te zien ;) met lieve oogjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat de beheerders eens moeten nagaan wie er "-1tjes" uitdeelt zonder daarvoor een goede reden te kunnen bedenken. Antwoorden op deze vraag zullen altijd gissingen blijven die niet te controleren zijn en derhalve onterecht een -1 verdienen. Of is het alleen maar "leuk" om het -1 vuistje aan te tikken?
Blokkeren dit soort figuren!
ik gooi er voor de afwisseling nog een optie in.....

een Welsh Corgi mix .... met iets wat hoger op de pootjes staat (het zou de herderlook kunnen verklaren)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is heel goed mogelijk, dat de ouders van je hond een 'kruising Jack Russell' en een 'kruising Duitse herder' zijn. Het is heel moeilijk om precies te achterhalen welk bloed je hondje in zijn genen heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kruising tussen jack Rusell en herder.Lijkt Als 2 druppels water op onze hond
Plaatje bij antwoord