Onze kat, ~15 weken, word altijd s'avonds rond 23.00 heel speels maar omdat ik een flat woon wil ik dat zoveel mogelijk beperken. Hoe doe ik dit?

Hij heeft 2 speeluurtjes van 13.00 tot 14.00 en van 23.00 tot 24.00. Vooral de laatste is best vervelend omdat hij dan rent bij elke beweging en veel springt, hij is ook totaal niet benaderbaar voor aaien om hem rustig te krijgen. Is het zo dat ik daartussen m meer moet activeren (ipv slaap) en zo dit verleg?

Toegevoegd na 13 uur:
ik wil het tijdstip enigszins verleggen en dus niet beperken. Als hij eerder op de avond wil spelen graag zelfs maar dan ligt hij te slapen. Ik ga een slapende kat natuurlijk niet wakker maken.

12 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat dacht je van je flat ongeschikt achten voor een kat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat dan Bliets; terug naar het asiel met een hok van een halve vierkante meter?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Marktplaats.
Rieneke1
12 jaar geleden
@loginabcde, er is niets op tegen je katje rustig wakker te knuffelen, en dan voorzichtigaan te verleiden tot spelen.
katten zijn routine-dieren, dus je kat zal al snel wat vroeger wakker worden, en klaar zijn voor het spel.

Het beste antwoord

je kat vertoont volkomen normaal gedrag, rennen en spelen hoort erbij.
het is een heel slecht idee dit te willen beperken.
je kweekt dan een gefrustreerd katje, wat ongetwijfeld probleemgedrag zal gaan vertonen.
je zou al te grote uitbarstingen kunnen verminderen, door veel met het beestje te spelen.
laat hem maar rennen achter veter en laserlampje, en wees blij dat je katje zo levenslustig is.
verder kan het helpen als hij moet jagen op z'n eten.
verstop de brokjes dus maar, gooi ze door de tent, verstop ze in een deels afgeplakte wc rol.
hou het verder spannend door z'n speeltjes te rouleren, zodat hij steeds weer (voor hem) nieuwe speeltjes heeft.
vergeet niet te genieten van je kitten.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kattenliefhebster:)
Mooi en duidelijk antwoord +

Andere antwoorden (5)

Het beste is denk om voor het slapen gaan je kat moe te maken door lekker met je kat te spelen (zo verplaats je zijn drukke periode) en het gaat trouwens van zelf over
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gedrag is heel normaal voor de leeftijd
de mijne een kitten van 7 maanden heb dat ook je kan er weinig aan doen het enigste en wat je zelf ook al zei om eerder op de avond het beesie moe te maken maar of het helpt want kittens zitten echt vol met energie het lijkt wel oneindig bij tijden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem dan geen kat.. En in een flat, en nog een katje van 15 weken? Hoort er gewoon bij hoor, beetje jammer dat je zijn bewegen wil beperken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waar staat dat loginabcde de bewegingen wil beperken??? -
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ah gevonden, sorry, maar ze wil het rond dat tijdstip beperken, dus is zeker bereidt het beestje te laten spelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tjah dan nog, duidelijk zichzelf niet voorbereid op de kitten. En misschien beweegt ie ook te weinig, en dat ie daarom zo druk is!?
Dit moet je niet willen beperken, want dat is heel ongezond.
Laat hem lekker spelen en geef hem hier ook de mogelijkheden toe.
Als hij wat groter geworden is, laat hem lekker naar buiten. Je kunt hem dan best aanleren hoe hij weer naar binnen kan komen.
Een kat is een buitendier en je kunt geen flatdier van hem maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaak wordt een kat actiever als het gaat schemeren. Dus als jij lampen uit doet omdat je wil gaan slapen gaat je kat juist op jacht. Het kan helpen als je dit wat eerder doet. Doe al eerder wat lampen uit en speel met hem. Bij mijn vorige kat hielp dat.
Bedenk ook dat je kat nu het meeste speelt. Als hij ouder wordt, wordt het meestal veel minder. Geniet ook van de speelsheid en de gekke capriolen die hij uithaalt.