Is mijn katje aangereden of vergiftigd? Ik zag niks fysiek aan hem, alleen beetje bloed uit de mond en een harde opgeblazen buik.

Ik had onlangs een katje die ik nog niet 1 jaar had, we lieten hem buiten rond lopen. Hij is in augustus dood gegaan rond 4u s'nachts maar ik zit nog altijd met dezelfde vraag. Is hij wel zeker aangerden geweest.
Ik vond mijn katje op het gras 2 huizen verder waar ik woon, we wonen wel bij een drukke straat maar ik twijfel nog steeds over zijn dood. Ik vond het maar raar dat als ik hem was gaan halen in de avond rond middernacht dezelfde dag. Dat ik niks physiek aan hem zag, hij had een beetje bloed uit zijn mond lopen en een harde opgeblazen buik. Niks gezien dat gebroken kan zijn of niks waar ik zou kunnen zien waar hij geraakt zou kunnen zijn, zijn poten waren gestrekt en hard. De puppillen waren groot en een witte glans. Tot deze dag vraag ik mij af wat de oorzaak kan zijn, is hij weldegelijk aagereden geweest of is het iets anders..

een jaar geleden
2K
Ritsuka
een jaar geleden
Heeft de dierenarts je kat toen nog onderzocht? Ook al zie je niks aan de buitenkant, ze kan wel interne bloedingen hebben gehad.
SingingCoyote13
een jaar geleden
sterkte gewenst

Antwoorden (2)

Zeker gezien het bloed, de opgeblazen buik, en de drukke weg in de omgeving kan je er wel van uit gaan dat je katje is aangereden. Het gebeurt vaker dat je niets aan zo'n diertje ziet, maar ze zijn dan gestorven aan een inwendige bloeding (vandaar de opgeblazen buik).
Voor nu heb je er niets meer aan, maar je ziet bij een aangereden katje ook afgebroken en gescheurde nagels, omdat ze zich schrap zetten op het wegdek.
Sterkte, en mocht je weer een kat in huis willen halen, overweeg dan een leuk ingerichte ren, of een afgezette tuin.
Rieneke1
een jaar geleden
TurfGraver
een jaar geleden
Precies. Geef je dier een veilig omgeving, je bent er verantwoordelijk voor.
Z512099
een jaar geleden
Een + voor de laatste zin, had ik ook in gedachte.
Het is moeilijk om te zeggen of je katje aangereden of vergiftigd is. Als je twijfelt, neem dan contact op met je dierenarts. Als je katje bloed uit de mond heeft en een opgeblazen buik, kan dit een teken zijn van een ernstige aandoening. Neem zo snel mogelijk contact op met je dierenarts voor een diagnose.
9 maanden geleden