Kater braakt 1 á 2x per week doorzichtig (lichtgeel) slijm,wat is er aan de hand?

De gecastreerde kater van 14 jaar woont nu 4 weken bij mij, heb hem geadopteerd uit het asiel. Naast het braken lijkt hij gezond: eet goed, ontlast goed, speelt leuk, wel blaasgruisdieet. Er zit geen bloed, wormen of haar in het braaksel. Braken gebeurt niet direct na het eten, zit ook geen eten in braaksel.
Verdacht van haarbal maar die nog nooit gevonden (hij is kortharig verhaart niet extreem veel), paar dagen haarbalpasta leverde niets op.
Iemand een idee?

Weet jij het antwoord?

/2500

lichtgeel slijm is een ontsteking, dus ik zou naar de dierenarts gaan. misschien is hij wel verkouden.? misschien heeft hij wormen.? geen haarbal.? eet goed.? drinkt goed.? gewoon morgen even naar het asiel bellen en advies vragen, dát lijkt me de beste oplossing, want wij zijn geen dokters...!

Katten zijn makkelijke kotsers. Als het "maar" 2 x per week.gebeurt en hij is verder gezond (eten, drinken, spelen) dan is er niks aan de hand. Hij heeft.bovendien ook een mooie.leeftijd.

door de stress kan hij ook gaan braken en misschien is zijn maag iets van streek je kunt het ook nog proberen met wat rijstwater (rijst koken in een iets grotere hoeveelheidwater, afgieten in aparte bak en aflaten koelen) dit brengt de maag tot rust bij mens en dier.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100