Een hond heeft een heel goed geheugen.
Kan na jaren het baasje nog herkennen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel goed, door dat en hun sociale gedrag, zijn het ook prima hulphonden en blindegeleidehonden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een hond heeft een erg goed geheugen. Hij kan zich echter alleen zaken herinneren als hij opnieuw met iets wordt geconfronteerd. Hij kan zich dus geen voorstelling maken van iets abstracts.
Als ik een week geleden een bal heb gegooid op een zekere plaats in het bos en we kunnen hem na lang zoeken niet vinden, begint ze weer te zoeken als we op diezelfde plaats komen.
Als we in een uitlaatgebied komen waar we zelden zijn, loopt ze naar de boom waaraan ik de vorige keer mijn fiets heb neergezet, om dit ook dit maal te doen.
Als na een jaar de tent uit de garage wordt gehaald, weigert ze om uit de auto te komen, want tent en auto=vakantie.
Daar moet je dus in gaan en in blijven, dan mag je mee.

Maar niet alle honden hebben een even goed geheugen. Daarom kost het de ene hond ook meer moeite om commando's op te volgen/te onthouden dan de andere hond. Ze hebben een langer en intensiever leerproces nodig. Ze zullen ook minder zaken herkennen/herinneren. Het draait dus ook om intelligentie.
Ivana
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat lief dat de hond dan in de auto blijft zitten hihi
Rieneke1
12 jaar geleden
mooi duidelijk antwoord weer ivana.