Is het mogelijk om een papegaai te trainen? (Zie descriptie :D)

Ik vraag het me af, ik zou graag een dier nemen en een papegaai lijkt fun.
Ik bedoel met trainen:"zodat je ze kan loslaten in huis en hun roepen zodat ze komen enzo..
(Ik zeg papegaai omdat het me een gemakkelijk trainbare vogel lijkt , maar ik ken niets van vogels, een voorgevoel :-D).
Dus is dit mogelijk..?,
Zo ja:
-1:Welke vogel is het best te trainen..?
-2:Kan dit by the way wel ;p...?
-3:Kan je ze voorwerpen laten halen..?,
Ik bedoel hiermee bijv:
Ik ben in de sofa en heb een pen nodig, ik commandeer mijn papegaai (of zie -1 welke vogel :-P) om deze op de tafel te halen xD (ja ik ben inderdaad nogal lui ;D).
Alvast bedankt !,
James

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Ritsuka
12 jaar geleden
ja joh, hartstikke fun, een vogel in huis nemen waar je niets van weet.
Je weet zeker ook niet dat een papegaai in gevangschap wel 50 jaar kan worden: http://nl.wikipedia.org/wiki/Papegaaien Weet je zeker dat je zo lang voor een vogel wil zorgen? Ze hebben elke dag aandacht nodig, eten, drinken, je moet de kooi schoonmaken. Een hele verantwoording, en dat vele jaren lang. Denk er alsjeblieft goed over na, het is een levend dier, geen stuk speelgoed.
Hou het maar mooi bij een tamagotchi of zo..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zei niet dat ik er geen ging nemen ;p.
Ik vroeg het me gewoon af :D en als ik wel schreef dat ik er wilde nemen..
Was dat dom ;p
Ritsuka
12 jaar geleden
Eerste zin: 'ik zou graag een dier nemen en een papegaai lijkt fun.' Dat vat ik op dat je er 1 wilt kopen.

Het beste antwoord

Hai James,

Een papegaai/papegaaiachtige kan je zeer zeker trainen! Het zijn zeer intelligente dieren.

Je schrijft: ik "ken" niets van vogels. Dan raad ik je de aanschaf van een papegaai/papegaaiachtige/parkiet onmiddellijk af!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Het zijn vogels, die, als ze alleen worden gehouden, uuuuuren per dag aandacht nodig hebben van de eigenaar. Als dat niet gebeurt, dan raakt de vogel zwaar gefrustreerd en gaat-ie schreeuwen/bijten/aanvallen/veren plukken etc.

Je hebt het over de aanschaf van een levend wezen (papegaaien zijn ook heel duur), die er niet om heeft gevraagd bij jou als mens terecht te komen en dus recht heeft op een papegaai-waardig bestaan.
Dat betekent, dat je, voordat je een vogel aanschaft, heeeeeeeel veel informatie/kennis tot je moet nemen, bereid moet zijn heel veel tijd per dag met hem bezig te zijn en dat levenslang.... met levenslang bedoel ik voor een papegaai tussen de 40-60 jaar of zelfs langer, want zo oud kan een papegaai worden. Parkieten tussen de 15 en 20 jaar. Uiteraard bij een goede verzorging en gezondheid.
Het is dus geen lolletje of speelgoed, geen enkel huisdier trouwens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je Polonaise, andere plussers en minner.
Zou je de min willen motiveren? Ik ben benieuwd, waarom je het geen waardevol antwoord vindt.

Andere antwoorden (3)

Ik ken vrienden die een grasparkiet hadden(2dagen geleden gestorven door kat).Hij kwam als je hem riep en vloog vrij rond in huis maar volgens mij is dat bij sommige wel en niet en dat is een beetje geluk hebben.

Toegevoegd na 45 seconden:
Voorwerpen laten halen weet ik niet maar ik denk dat dat te gecompliceerd wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat is heel goed mogelijk, papegaaien zijn ontzettend slim.
juist omdat ze zo intelligent zijn, neem je zo'n vogel niet voor "de fun".
nog afgezien van het feit dat ze heel oud kunnen worden, mits goed verzorgd.
persoonlijk vind ik het in pricipe niet kunnen om een papegaai alleen te houden.
het zijn geen geschikte huisdieren.
Rieneke1
12 jaar geleden
Een papegaai is te trainen maar niet makkelijk en zeker niet als je er mee om wilt gaan op de manier zoals je hier aangeeft..
Doe je dat toch dan is een hele goede voorbereiding noodzakelijk en koop dan een papegaai vanuit het blok..een jonkie dus.. die laat je vanaf dag 1 aan je wennen door heel vele tijd met hem door te brengen en nog geen kunstjes te leren.. ga hem eerst maar eens uit de hand voeren zodat hij aan je handen went..en houd je bij een enkele persoon als zijn baas..een papegaai is eenkennig dier en kan behoorlijk bijten als hem iets niet aanstaat.. en nog een tip: neem een grijze roodstaart en geen gekleurde ara..