Hoe voorkom je dat me kater zo veel haar verliest?

Heb zins een week een kater van 4jaar oud maar hij verliest erg veel haar en met kammen haal ik er ook erg veel uit gebruik een vlooien kam omdat dat goed de haren mee neemt en zie soms ook de haarworteltjes er nog aan zitten en de vacht is ook enigzins droog wat is hier aan te doen zodat hij geen haar meer verliest alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ik kan me voostellen dat hij meer haar verliest omdat zijn vacht erg droog is zoals je schrijft.

Wat goed is voor de vacht is: elke dag een lepeltje olijfolie door zijn eten mengen.

Wordt minder droog en gaat mooi glanzen

Toegevoegd na 1 minuut:
Ha er is zelfs een link met nog VEEL meer tips voor vachtverbetering, daarin zeggen ze trouwens: een paar keer per week maar in het begin mag het best elke dag (alleen dan niet 3 eetlepels natuurlijk)
amigo
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Haaruitval bij katten kan erg veel oorzaken hebben:
Oude, zieke kat. Nierziekten. Verkeerd voer. Te droge lucht in huis. Mijten en vlooien. Normale rui.

Als je een vlooienkam gebruikt kan het ook zijn dat je het haar te veel uittrekt.

Bij langdurig haarverlies, wat niet snel minder wordt bij gebruik van goed voer en een beetje (vis)olie toevoeging, toch maar even naar de dierenarts om ziekten uit te sluiten of te laten behandelen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Nervositeit kan ook goed een oorzaak zijn.
Ivana
12 jaar geleden
Niet met de vlooienkam werken .Daarmee kan je ook de haarwortels eruit trekken .Rustig kammen en NIET over de huid schuren met de kam .Ik heb hele goede ervaringen met 1 lepeltje olijfolie , en 'n theelepeltje tomatenpuree .