Wat moet ik doen als mijn parkiet steeds maar de kooi uit komt

Ik heb een parkiet die steeds de kooi uit komt .eerder wachte hij aleen af tot het klepje van de kooi open gaat .maar nu.............hij draait de speciale schroef van het voerbakje.............denkt mijn moeder slim te zijn en doet ze er andere bakjes op maar die schruift hij met gemak op zij ik heb geen idee wat ik nu moet doen :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begrijp niet goed wat je bedoelt: waar komt hij door naar buiten dan? Ik neem aan, dat de voerbakjes via het deurtje binnenin de kooi worden vastgezet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jammer dat je niet reageert.... ik zal proberen een antwoord te geven in de hoop, dat je er iets aan hebt.

Antwoorden (4)

Meer tijd laten geven om te laten vliegen dat vogeltje heb ook zn vrijheid nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij verveelt zich en vraagt om aandacht. Geef hem die ook!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn slotjes in de dierenwinkels te koop, die je als extra op een deurtje kunt zetten.
Misschien is dat een oplossing voor je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt erop dat jij een hele slimme parkiet hebt die zich kapot verveelt in zijn kooi. Parkieten zijn kudde dieren (bij gebrek aan het juiste woord), ze willen in een groep soortgenoten zijn en bij het ontbreken van soortgenoten beschouwen ze de mensen maar als zodanig. Hij/zij wil gewoon dicht bij jullie zijn.

Misschien kun je wat truukjes bedenken, en hem die leren. Er is veel informatie daarover te vinden, o.a. op de website http://www.parkieten-land.nl .

En kijk eens naar wat een lol deze heeft: http://search.yahoo.com/search;_ylt=A0oG7lMApddOVBcA2p1XNyoA?p=parkiet%20youtube&fr2=sb-top&fr=aaplw

Zodra jouw parkiet wat heeft geleerd, maak je er een videootje van en zet het op Youtube waar je trouwens een heleboel parkiet video's kunt zien. En dan kom je misschien nog eens op de tv omdat je zo'n slimme vogel hebt!

Dag,
groetjes van Milli.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
groepsdieren :)
+