Wat is een goed anti haarbal middel voor een kat en of poes?

Zodat ze er geen last of desnood veel minder last van hebben en als het ze toch een keer dwars zit dat het dan makkelijker uit te braken is

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onze kat heeft er ook last van, rond deze tijd gaan we altijd naar de "jaarlijkse keuring" bij de dierenarts, en hij heeft haar dan ook een injectie voor de haarballen. Ze blijft hoesten en schrapen tot bloedens toe.. en als ze dat heeft gehad, lijkt zich alles wat te ontspannen.

Het beste antwoord

soft malt pasta is een uitstekend middel, van gimpet.
dit zorgt ervoor dat de haren er aan de achterkant uitkomen ipv aan de voorkant.
dat is stukken beter dan dat ze gras moeten eten om de maag dusdanig te irriteren dat ze moeten braken.
Rieneke1
12 jaar geleden
amigo
12 jaar geleden
ik dacht altijd dat dit voor katachtigen niet zo'n probleem is (tenzij ze het 3x per dag doen), dat hun maag-darm stelsel daar op is ingesteld (bij wijze van, net zoals uilen braakballen hebben), zo raken ze ook makkelijk andere "ongerechtigheden" kwijt die ze per ongeluk inslikken
Rieneke1
12 jaar geleden
het is ook geen ramp, en katten braken makkelijk.
toch is het zowel voor de kat als voor de eigenaar fijner als de haren via de ontlasting mee komen.
de katten eten groen omdat ze last van hun maag hebben, en met de pasta kan je dat voorkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat moeten we denken van kattenvoer tegen haarballen?
Ik heb het nog nooit gebruikt voor mijn katten,maar ik weet ook niet of het helpt.
Rieneke1
12 jaar geleden
het zal waarschijnlijk rijk aan vezels zijn, en als zodanig wel werken.
verder ken ik het spul niet, dus geen idee van het vleesgehalte en wat er verder nog inzit maria.
fremar
12 jaar geleden
vind dit wel redelijk prijzig (38 € voor 100gr)
Rieneke1
12 jaar geleden
fremar, heb je het tegen mij, of tegen maria? ik koop een tube van 220 gram bij ranzijn, voor 12 euro.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet het verder ook niet Rieneke,ik zag dat je ze van Techni cal,Iams en RC hebt en en zullen best nog meer merken zijn die het hebben.
Rieneke1
12 jaar geleden
bedankt maria, daar heb ik nooit zo op gelet.
ik kijk naar het vleesgehalte, en de gebruikte anti-oxidanten.
de malt pasta geef ik apart, over het natvoer, en dat bevalt goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zal eens kijken rieneke hoe het gaat met de pasta
Rieneke1
12 jaar geleden
succes ermee strontje!

Andere antwoorden (2)

Regelmatig kammen is een goed anti haarbal middel
(hoe gek het ook klinkt)

En zorgen dat ze iets groens kunnen knagen zodat de haren die ze inslikken er makkelijk uitkomen
amigo
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan me katten regelmatig met een vlooien kam daar komen de losse haren goed mee los en in het kammetje
amigo
12 jaar geleden
Ik schreef kammen maar eigenlijk bedoel ik borstelen, met een lekker niet te hard borsteltje, vinden ze meestal heerlijk en dan krijg je het losse haar er echt makkelijk uit
Rieneke1
12 jaar geleden
ik kam en borstel, en met beide methodes krijg ik veel haar weg.
alleen met een kammetje moet je een bepaalde "draai" maken om grip te krijgen op de vacht.
verder zweer ik bij een furminator, maar die is niet geschikt voor regelmatig gebruik, dan houdt de kat geen vacht meer over :)
laat ze wat kattengras eten.
fremar
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En waar kan je dat kopen en of halen dat kattengras
Rieneke1
12 jaar geleden
strontje, dat kattengras is akelig taai en scherp spul.
koop liever een zakje gazonzaad, en zaai het zelf in een potje met aarde.
zo krijg je lekker mals gras.
fremar
12 jaar geleden
te koop in de betere plantenzaak