Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoi hoi ik heb net mijn kat opgehaald van de dierenarts (castratie)en nu........

ligt ie helemaal uitgeteld en een beetje koud op mijn schoot.
Mijn hond is overleden na een operatie (inwendige bloeding gekregen). Hoe kan ik zeker zijn dat het allemaal nog goed gaat??! Alvast bedankt voor alle antwoorden!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
19.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geen ervaring mee maar wil je kat even beterschap wensen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankjewel :-)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kunt voor de zekerheid je kat een beetje toedekken om hem warm te houden. Mijn ervaring is dat ze zo gauw de narcose uit begint te werken dat ze al gauw proberen op te staan en er dan als een dronken kat uitzien. Dat kan wel even duren voor dat dit helemaal over is. Hoe lang het duurt voordat de narcose uitgewerkt is, ligt ook aan de hoeveelheid narcose die hij toegediend heeft gekregen. Als hij rustig blijft ademen en er rustig bij ligt dan komt het wel goed. De meeste operaties gaan goed, jij hebt met je hond erg veel pech gehad. En als je het niet vertrouwt dan moet je je dierenarts even bellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Nu is de kat vast nog versuft van de verdoving maar dat zou na 24 uur wel weg moeten zijn en anders even bellen met de dierenarts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk is er niets aan de hand, maar: bij twijfel gewoon de dierenarts bellen. Daar zijn ze voor!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Normaal gelopen gaat alles prima, je hebt wel geweldig veel pech gehad met je hond, ik wist niet eens dat het kon.
Meestal zijn de katten weer bijna normaal na 1 of twee dagen.
Ga er maar vanuit dat alles goed gaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik snap je ongerustheid maar ze is nog "dronken"van de narcose.Ze komt er vast weer goed uit!sterkte
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
onze kat heeft is ook gecasteerd,de eerste paar uren zou het zo zijn dat ie wat slaperig en sloom is door de narcose.
anders toch maar de dierenarst advies vragen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de castratie gedaan is bij een kater, is er weinig kans op complicaties. Bij een kater gebeurt alles bijna aan de buitenkant.
Een castratie bij een poes is ingrijpender en ook de wijze waarop is van belang voor een snelle genezing. Als het een poes is, is ze dan geholpen op de ouderwetse wijze of endoscopisch?

Dat je hond indertijd aan inwendige bloeding is overleden kan natuurlijk omdat het een veel ingrijpender operatie is geweest.

Heb vertrouwen in je dierenarts. Het gaat bijna nooit mis bij castratie. Hij vindt het ook heel normaal als je telefonisch even om een geruststelling vraagt.

Geef je kat een veilig, warm, rustig en een beetje donker plekje om bij te komen. Voor je het weet is hij/zij weer zichzelf. Het beste gewenst.
(Lees meer...)
Ivana
14 jaar geleden
Maak een warm plekje voor hem,maar je zult zien,straks eet hij weer hoor.Katten zijn er zó bovenop en morgen heeft meneer weer praatjes.Ik begrijp je ongerustheid wel,ook na de nare ervaring met je hond.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel veel liefde, warmte en goede zorg geven, dan voelt hij zich vast heel snel beter!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding