Poes slaapt tijdens voorweeën, kan dat?

Mijn poes is nu hoogzwanger en kan elk moment gaan bevallen. Ik dacht dat ik merkte dat ze voorweeën had, maar nu ligt ze te slapen, kan dat? En is het mogelijk dat zij tijdens haar slaap ook voorweeën heeft?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat kan, maar waarschijnlijk had ze geen voorweeën. Waarschijnlijk heb je het verkeerd gezien, want zelf weet je poes toch echt het best wanneer ze gaat bevallen. Je zult het snel genoeg merken aan een kat of ze gaat bevallen. Veel geluk met de kittens ;)

Normaal gaat het zo: Als de poes (voor)weeën krijgt, kan dit kan snel overgaan tot persweeën, maar deze voorweeën kunnen ook een tijdje aanhouden. Je poes kan dan best nog even rustig aan doen (uitrusten) en dus even gaan dutten! De ontsluiting gaat dan gewoon door en als je wil kan je dit ook zien. Blijf haar wel aaien en zacht geruststellen, want het is geen echte slaap ;) Tussendoor gaan ze ook nog wel eens onrustig worden, vaak naar de kattenbak of even op vreemde plekken liggen... (als je het leuk vindt, ik heb ergens nog wel een filmpje (van een hoogzwangere opvangpoes) waar bijna gehele bevalling opstaat vanaf moment van de voorweeën en de geboorte van paar kittens, maar dit even via PB want ik sta er zelf ook deels op haha) Zodra je poes persweeën krijgt, merk je duidelijk dat dit persweeën zijn. Je ziet dan dat de poes met haar hele lichaam mee-perst. Vaak spinnen ze dan ook, maar dit doen katten dus ook tijdens pijn! Op zich is iedereen vrij om te doen wat hij wil, maar zodra deze kittens het nest uit zijn, overweeg dan alsnog voor haar een castratie in overleg met je DA. Er zijn momenteel al VEEL te veel katten in ons kikkerlandje ;) Sterkte en succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100