hoe lang is mijn teefje al loops?

Vloeien doet zij pas enkele dagen,maar mijn reutje loopt al een paar weken met zijn neus aan haar achterste, hoe weet ik nu wanneer ik haar kan laten dekken, zij moet overigens door een andere reu gedekt worden.Kan de dierenarts,bijvoorbeeld, vaststellen hoelang zij al loops is, of kan ik uitgaan van het aantal dagen dat zij nu vloeit?

12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

De loopsheid is de vruchtbare periode van de teef. Deze periode kenmerkt zich doordat het geslachtsdeel meer is opgezwollen als normaal en de teef hieruit druppeltjes bloed verliest. Tijdens deze periode kan ze gedekt worden.De loopsheid (die ongeveer 3 weken duurt).tussen de 9e-12de dag van de loopsheid is de hond vruchtbaar, de oestrus: is de periode waarin ze kan drachtig worden. In deze periode worden reuen niet meer door de teef weggejaagd. De teef probeert zelfs te ontsnappen om op zoek te gaan naar de reu! na de vruchtbare periode gaat de uivloeiing stoppen, de vulva gaat weer slinken en de teef snauwt weer de reuen af: De metoestrus is begonnen.
Gaat het staartje opzij dan is ze bijna zover, kantelt ze haar bekken kun je afreizen naar de reu.
Ja je kunt naar de dierenarts om de beste (eventuele) dekdag vast te stellen.
succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ruim voordat de teef loops gaat worden is het voor een reu al te ruiken en zal hij al meer aandacht aan haar gaan besteden. De teef zal echter nog lang niet op zijn avances ingaan.
(Zie het antwoord van trysocio)

Ook na de loopsheid zullen nog veel reuen belangstelling tonen. Ze zal nog weken een speciale geur verspreiden, al zal ze heel kribbig reageren als een reu haar benadert.
Ivana