Is er een remedie tegen de extreme jeuk van mijn hond?

Bij mijn inmiddels 4 jaar oude hond is Atopie vastgesteld. De allergie behelst onder andere Grasmijt en Huisstofmijt. Na een heel circuit van onderzoeken en bloedtesten heeft hij nu zijn eigen vaccin, dat ik eerst opbouwend en nu 4-wekelijks bij hem injecteer.
Tweewekelijks gaat hij in bad, ook op recept zeg maar, met betadineshampoo.
De Atopie is inmiddels al bestempeld als auto immuun ziekte.

A. mijn hond ruikt verschrikkelijk, omdat zijn huid eigenlijk door de Atopie constant ontstoken is en B. hij wordt gék van de jeuk. Zo erg dat hij zich kapot krabt en bijt en dus nieuwe ontstekingen krijgt.
Qua karakter blijft het een lieve en vrolijke hond.
Weet iemand (buiten calendula en zinkzalf - dat station is al gepasseerd) een prettige oplossing tegen de jeuk voor hem? Ik moet er soms bijna van huilen zo onmachtig voel ik me…

PS, de foto is niet van mijn hond, maar het is soortgelijk en behalve op zijn rug, overal!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb helaas geen wondermiddel voor je, maar wat zielig zeg... :-(
Zou t ook niet aan kunnen zien! Misschien is het een idee om een keer langs zo'n 'kruidenwinkeltje' te gaan waar ze van die druppels en zo hebben? Succes!!!

Antwoorden (6)

Ik zou eens met hem naar bv een homeopaat gaan. Heeft bij mensen goed resultaat bij eczeem. Ik ben met onze hond naar accupunctuur geweest. Hielp super tegen pijn. Misschien ook wel tegen jeuk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In dodewaard zit een dierenarts die veel met homeopathie werkt. http://www.whgdierenartsen.nl/Vestigingen/Dodewaard.aspx Ik kom zelf bij de vestiging in alkmaar, ik ga nergens anders meer heen! Ik moet een dik uur rijden, maar ze zijn erg goed.
In dodewaard zit westerhuis en die weet veel van homeopathie. Als het niet kan werken, dan zeggen ze dat ook. Die injecties, waar zijn die voor? Om te hyposensibiliseren? (kijk http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/hond/atopie.html) HEEL VEEL STERKTE! Het is zo zielig en je voelt je zo machteloos. Ik ken het probleem, mijn hondje is allergies voor veel voedsel. Hij mag geen lekkere dingen zoals stokjes, want dan krijgt hij uitslag bij anus en staart. Hij beet het helemaal open. Het gaat goed, zolang hij maar geen brokje van een andere hond op eet. Hij eet nu gewoon bonzo mini menu, en dat gaat goed. Duurder,, beter voer gaat niet bij hem.
Nogmaals sterkte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je dit ook gelezen? http://www.dierenkliniekdeventer.nl/gezelschapsdieren/behandelingen/dermatologie/hond/atopie.php Je zou het hier nog kunnen proberen.
http://www.mcvoordieren.nl/dermatologie4.html
Bij mij op de hondenclub wordt in veel gevallen zeealgenmeel aanbevolen. Het schijnt goed te zijn voor huid en vacht.

http://www.zooplus.nl/shop/honden/voersupplement/huid_haar/hokamix/140067

Toegevoegd na 44 seconden:
Bij elke goede dienspeciaalzaak te koop.
12 jaar geleden
Ik heb het volgende artikel voor je opgezocht: http://www.dierenklinieklemmer.nl/info_honden/atopie/index.html
Er staan diverse medicijnen in vermeld, de oorzaken worden uitgebreid beschreven. De rassen welke er gevoelig voor zijn worden genoemd. Het erge is, dat er geen genezing mogelijk is.
Ivana
12 jaar geleden
Probeer eens goede voeding op basis van zalm en rijst ( Pro Plan bijvoorbeeld ). Zelfs honden met een olifantenhuid worden daarmee helemaal weer gaaf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
teer schampoo helpt tegen juik maar ja je gebruikt al een schampoo misschien kun je in overleg het om en om gaan gebruiken? of acupuntuur ( http://home.deds.nl/~witha/ )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou inderdaad eens ander voer kunnen proberen. Liefst KVV (Kompleet Vers Voer) heeft al veel honden van allerlei soorten allergieen afgeholpen. Ook brokken zonder graan (Taste of the Wild, Acana of Orijen) zouden verlichting kunnen geven.

Succes!