wat eten dwergpapegaaien?

wat eten de dwergpapegaaien? k heb een dwerg papegaai en k weet niet wat k die moet geven...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (4)

''Dwergpapegaaien zijn zaadeters, en het hoofdvoer voor dwergpapegaaien bestaat dan ook uit een mengsel van zaden die zij ook in de natuur eten. Dwergpapegaaien pellen het zaad, de zaaddopjes blijven in het voerbakje achter. Blaas elke dag deze lege zaaddopjes weg, en pas als alle zaden bijna op zijn weer bijvullen.

Naast dit hoofdvoer bestaat de dagelijkse voeding voor 1/3e deel uit eikrachtvoer. In dit eikrachtvoer zitten o.a. dierlijke eiwitten die van groot belang zijn voor de conditie van uw vogel. Ook trosgierst (zaden in de halmen) mag in de kooi nooit ontbreken, het is heel gezond en geeft uw dwergpapegaaien een goede afleiding. Zonnepitten mogen, vanwege het hoge oliegehalte, slechts een paar per dag als traktatie gegeven worden.

Ondanks dat dwergpapegaaien niet veel drinken, moet u toch iedere dag het drink en badwater verversen (niet te koud).

Verder maakt een mineraalblokje en wat knabbeltakjes van wilgenhout het menu compleet. Ook groenvoer en fruit mag u aan uw dwergpapegaaien geven, maar wel steeds zeer kleine stukjes. Door het eten van teveel of nat groenvoer, kan diarree ontstaan.''

Toegevoegd na 9 minuten:
Geen sla geven, andijvie mag wel, op zijn tijd!!

Toegevoegd na 9 minuten:
Met dank aan WendyH, natuurlijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de gesmeerde bliksem naar de dierenspeciaalzaak en daar zaad halen. En vergeet niet dat hij ook water nodig heeft
12 jaar geleden
Speciaal voer voor dwergpapegaaien, wat je in de dierenwinkel kunt kopen en wat fruit en noten.
Hoe kan je nou een papegaai hebben en niet eens weten wat-ie moet eten???????
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kom je aan de dwergpapegaai , ?

gevonden of perongeluk aankomen vliegen ... dan wordt hij dus ergens vermist .

Door de eigenaar en ws de andere helft van het stelletje.

mogelijk is mijn interpretatie van illegaal verkregen niet juist .
zit mi wel een luchtje aan .

zo ja , dan staat je maar 1 ding te doen buiten het voer om.