Wat zouden mijn konijnen een leuk speeltje kunnen vinden? Ze suffen alleen maar de hele dag en wil ze graag wat te doen geven.

Ik had wat balletjes gekocht, eentje met een belletje erin, maar daar doen ze niks mee. Ze gooien ze aan de kant, als ze in de weg liggen. Dat is het.

Wat ze wel leuk vinden is een soort tunnel, die eigenlijk voor katten is bedoeld. Daar hollen ze vaak doorheen. En ik heb een soort bal (ook voor katten bedoeld), daar doe ik het voer in. Het komt eruit als ze er tegenaan duwen. Zijn ze ook wel druk mee, maar ook alleen maar omdat er eten in zit.

12 jaar geleden

Antwoorden (9)

Konijnen zijn niet zo van het spelen. De kattentunnel die je gebruikt, die zou ik -indien mogelijk- eens uitbreiden. Van nature graven ze tunnels, naar hun holletjes, dat zal dus herkenbaar zijn en misschien daardoor ook fijn om doorheen te rennen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan per konijn verschillen. Mijn vroegere konijn moest niets van ballen weten, speelde liever met touwtjes, mijn huidige is gek op ballen.

Kijk eens op de site van bunnybunch, veel ideeën voor speelgoed:
http://www.bunnybunch.nl/konijnen/speelgoed-voor-konijnen.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nooit geweten! Ik ken alleen konijnen die er niets van moeten weten. Vandaar mijn antwoord :-s
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat kan. Die van mij kan zelfs met een bal papier een hele tijd zoet zijn
er zijn veel dingen geschikt als speeltje, alleen moet je opletten dat je konijn er niet (te veel) van eet.
geef je konijn een knuffelbeest, kartonnen wc- en keukenrollen, een kartonnen doos.
een oud boek waar je de kaft vanaf hebt gehaald zal hij graag verscheuren.
ook hoge ligplankjes bieden variatie.

als je googled op "kooiverrijking konijnen" kom je nog veel meer ideetjes tegen.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook nooit geweten... vandaar mijn antwoord. Nou daar mag dus een vette - onder :-s
Rieneke1
12 jaar geleden
dank je!
ook konijnen zijn verschillend he :)
Snuffel
12 jaar geleden
Ja, scheuren zijn ze ook dol op. Ze hebben al heel wat versnipperd. Ze eten wel alles op. Kan dat kwaad?
Snuffel
12 jaar geleden
Knuffels geef ik niet meer, want dat eten ze ook op en dan krijgt mijn ene konijn ernstige obstipatie. Papier eten ze ook, maar daar krijgen ze gelukkig geen buikpijn van.
Rieneke1
12 jaar geleden
papier en karton mogen ze wel wat van eten, maar niet overdreven veel.
Een weiderol vinden ze misschien ook wel leuk. Een tunnel waar ze ook aan kunnen knagen. Zie onderstaande link. Bij veel dierenwinkels kun je die kopen.

Toegevoegd na 46 seconden:
PS: Ze zijn er in verschillende formaten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik maakte voor ons konijn altijd een leuk speeltje van een wc rol doe vulde ik met hooi en snoepjes. Ook deed ik wel eens een wilgentak erin zijn de ook wel even bezig.
Je hebt ook een plastic bal voor honden eigelijk met een klein gaatje en als ze daar tegen aan duwen dan valt er soms een snoepje uit. Kun je gewoon kopen bij de dierenwinkel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn broer zijn konijn is helemaal gek op een strandbal hij drukt hem met zijn snuit ieder keer de hele kamer door .
En die ander heeft er bijna geen belang bij behalve als die ander ermee aan het spelen is dan moet hij ook .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef je konijn ruimte om te rennen, dat vinden ze heerlijk. En een stok om bijvoorbeeld op te knagen. Gewoon natuurlijke spulletjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een lekkere dikke wilgentak, daar kunnen ze heerlijk op knagen en mee door hun hok slepen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De ruimte geven om hun energie kwijt te kunnen, da's het belangrijkste. Maar wat ze ook leuk ( kunnen ) vinden is een babyrammelaar... zo'n sleutelbos ( alles moet wel van hard plastic zijn ).