Hamsters houden een winterslaap. houden dwerghamsters er ook een?

zo ja; wanneer in het jaar? of onder welke temperatuur.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Alleen Syrische hamsters houden een winterslaap, dwerghamsters niet. Hamsters houden in het wild een winterslaap, in gevangenschap doen ze het alleen als de temperatuur onder de 10 graden is. Bij een hamster dat in een echte winterslaap zit daalt zijn hartslag en ademhaling. Als een hamster in een winterslaap zit, lijkt het net of hij dood is. Zo is het wel eens voorgekomen dat een hamster werd begraven en een paar dagen later levend in de tuin werd gezien!