Kan ik mijn konijn 4 dagen in de garage zetten? En hem dan weer naar buiten doen?

Vannacht is er een vos bij mijn konijn geweest en nu wil ik hem s'nachts niet meer buiten hebben. Er is niks gebeurd, omdat mijn vader gelukkig op tijd in z'n onderbroek buiten stond. Toevallig ga ik over 4 dagen verhuizen en neem ik mijn konijn mee naar een tuin met een hoog tuinhek. Daar zijn geen vossen en ik wil hem daar weer buiten zetten. Kan ik mijn konijn nu 4 dagen in de garage zetten? Het is er ongeveer 13 graden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (3)

Kan wel, zou wel een hok neerzetten met warm stro, alhoewel konijnen goed tegen de kou kunnen, rennen ook door de sneeuw (en dat is kouder dan 13 graden):

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=73&t=1598206
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kan wel, maar zorg dat het konijn ook veilig is, zelfs in de garage...
dus inderdaad met genoeg stro in zijn/haar hok, en denk niet dat is wel goed, maar zorg echt voor "veilig!" en opgesloten, dat er dus niet een jager, oftewel vos in/bij kan!

succes!

Toegevoegd na 2 uur:
uit de bron:
de ideale omgevingstemperatuur voor een konijn is 16 graden.
wilt je je konijn in de garage houden, parkeer daar dan niet de auto.
voorkom dat je konijn giftige dampen inademt.
konijnen zijn van nature ook erg bang van de geur van motorolie en benzine.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Da's wel een goeie. niet de auto parkeren en motor aanzetten waar het konijn bij is.
Je hebt niet veel keuze.

Het is wel belangrijk dat te temperatuurverschillen niet te groot zijn.
In de schuur zou ik hem dan niet teveel hooi/stro geven, zodat ie zich niet helemaal kan ingraven.
Weer naar buiten extra veel zodat ie het lekker warm heeft, want over 4 dagen krijgen we weer nachtvorst.