Hoe houdt die hond dat vol?

Onze buren hebben een hond die altijd begint te blaffen als zij weggaan en de hond alleen achter laten thuis.
Als ze een kwartiertje weggaan blaft hij een kwartiertje maar als ze bv. 10 uur wegblijven dan blaft die hond dus ook 10 uur lang...
Hij lijkt er niet moe van te worden en ik vraag mij dan ook af hoe hij dit vol houdt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (9)

De hond wordt daar inderdaad niet moe van... Dat had je toch al gemerkt... Dat komt omdat de hond, net als een baby die huilt in tune is met het lichaam... Hij vraagt niet te veel van het lichaam en daarom kan hij doorgaan met dat wat hij moet doen... Net zo lang als hij iets anders moet doen, slapen of eten...

Iedereen kan dat, als die maar in tune is met het lichaam en niet te veel vraagt van het lichaam...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hij zal wel schor zijn in zijn keel denk ik ,triest voor de hond maar ook voor jou als buurman.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de hond word er wel degelijk moe van, meestal als de baasjes er dan eindelijk weer thuis zijn is de hond moe en slaapt ie alleen maar. hij hoort zijn roedel bij elkaar te houden en dus naar ze te roepen. maar als jij 10 uur zou blaffen of huilen ben je ook moe. het vergt voor hun ook wel inspaning maar veel minder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blaffen als de baas weg is
Dit is een groot probleem dat veroorzaakt wordt door bazen. De hond is een roedeldier en als hij als lid van de familieroedel de vrijheid krijgt om overal in het huis te komen en om in de slaapkamer te slapen, zal hij aan stress leiden als de roedel weg gaat, omdat hij verwacht dat hij meegaat. Als mensen het huis verlaten, zouden ze hem 10 minuten van te voren niet meer moeten aanraken of met hem praten. Hetzelfde geldt als ze thuiskomen: negeren, niet praten, niet aaien, niet kijken, niks. Zo begrijpt de hond, dat zijn blaffen de baas niet terug heeft gebracht. Hij heeft namelijk geblaft terwijl je weg was en hij wordt hiervoor geprezen door je aandacht als je thuiskomt. Hij denkt dan, dat zijn blaffen je terug heeft gebracht. De uitdrukking luidt: Een hond blaft erger dan hij bijt. Dit geldt zeker voor de buren van een constant blaffende hond die te lang alleen wordt gelaten. Hopelijk zal geen enkele lezer toelaten dat zijn hond zo'n last voor de buurt wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan een hond zijn die ze van pups af aan hebben en er niets aan hebben gedaan om deze tleren alleen te zijn. Of het is een volwassen hond die ze hebben genomen en vanuit zijn puppy tijd nare ervaringen heeft gehad.

Deze hond heeft verlatingsangst, en kan dan de hele dag blaffen, is dus ook onrustig van zichzelf. Als niemand deze hond zal corrigeren gaat dit nooit over. Zelf heb ik boerenfox en daarom is dit mij zeer bekend.
De hond wordt wel moe achteraf en als de baas thuis is gaat hij maffen. Door het blaffen ook al is het de hele dag uiteindelijk komt de baas thuis en dat is zijn beloning voor zijn geblaf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
goed antwoord. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@rieneke, dank je. Ik heb zijn mijn Boerenfox uit het asiel meegenomen. Deze keuze heb ik gemaakt omdat het probleem weer terug kwam bij iedere nieuwe eigenaar. Het heeft heel veel tijd energie en wanhoop gekost maar uiteindelijk met een geweldig resultaat. Nu hebben we een sportieve, gezellige, grote dondersteen zonder geblaf.
Rieneke1
14 jaar geleden
gelukkig dat het beestje bij jou is terecht gekomen :)
ik heb zelf ook vaak kneuzen in huis gehaald.
geweldig als je dan ziet hoe ze vooruitgaan he, al is het met kleine stapjes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is geweldig als ze een goed huis krijgen en er wordt wat aan het probleem gedaan anders gaan ze zo weer terug het asiel in. Makkelijke honden wil iedereen hebben. Zo heb ik het ook met mijn papegaaien. 31 en 40 jaar oud, nooit uit de kooi geweest, schreeuwen en vreselijk ""vals"" Nu kunnen we er alles mee en gaan overal mee naar toe (los), eerst had ik er 1 en nu dus 2. Want 1 is ook maar zo alleen. We zijn echte dierenliefhebbers of niet? En zo komen we elkaar iedere keer weer tegen.
Rieneke1
14 jaar geleden
ja papegaaien alleen in een kooi, het moest verboden worden!
als je dan bedenkt hoe vreselijk intelligent deze beesten zijn, wat moeten die zich dan vervelen, afschuwelijk! :( en idd, dierenliefhebber tot op het bot :)
(ik woon met 4 katers en een bejaarde poes)
Hoe de hond dat volhoudt, is door anderen al beantwoord. De eigenlijke vraag is hoe *jij* dat volhoudt. Tien uur achter elkaar naar dat geblaf moeten luisteren, daar word je toch zelf uiteindelijk helemaal gek van?

Ik heb eens gehoord van mensen die hetzelfde probleem hadden. Die hadden met hun buren afgesproken dat de hond moest worden gecorrigeerd - maar dat lukt niet als je er niet bent.

De eigenaren van de hond hadden hun radio op maximaal volume gezet, maar wel uit. Hun buren gaven ze de afstandsbediening. Als de hond ging blaffen, zetten de buren heel even de radio aan, die dus vlak bij de hond stond. Daarvan schrok de hond.

Op die manier werd de hond toch, al was het door een onzichtbare hand, bestraft voor zijn geblaf.

Uiteindelijk hebben zowel de hond, zijn eigenaren, en de buren hier veel baat bij gehad. De hond werd rustig en leerde om zonder nervositeit een tijd alleen te zijn. De buren konden blafloos slapen. De eigenaren van de hond konden zonder zorgen een avondje weg. Iedereen blij.

Is dit misschien een idee dat je aan jouw buren zou kunnen voorstellen?
Cryofiel
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Slim idee!
Ik heb ook een hondje die blaft als ik er niet ben. Ik heb haar gekregen van iemand die veel weg was en blijkbaar heeft ze verlatingsangst. Ik heb van alles geprobeerd maar niets leek te helpen. Totdat ik via internet een blafband heb besteld. Apparaat hang je met een bandje om de nek heen. Als de hond blaft geeft het een hoog signaal af. Daar hebben honden een vette hekel aan. Kost maar EUR 40 en je probleem is opgelost
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Trainen,trainen en trainen! Oefening baart tenslotte kunst,maar of je dat ook kunst mag noemen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ze worden er echt wel moe van, en het is ook niet gezond voor ze. In asiels krijgen ze daardoor kennelhoest. Dat is een ziekte die verwant is aan niesziekte en waarvoor ze dus ook behandeld moeten worden.