Mijn hond rent achter onze geiten en wil dan maar niet luisteren. Wat moet ik doen?

We hebben 2 geitjes die achteraan onze tuin achter een draad zitten, dus de hond kan er niet bij. Maar telkens als we hem uitlaten in de tuin, loopt hij de hele tijd blaffend achter hun aan. We kunnen hem dan niet kalmeren en hij luistert niet. Pakken lukt ook niet.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dit betekend dus dat hij niet onder appèl staat. Ik zou eerst eens beginnen met gehoorzaamheidsoefeningen. Ik zou zorgen dat binnen in huis alles gericht is op de leiderschap van de baas. Het uitlaten in de tuin wordt dan voorlopig ook een aangelijnd uitlaten. Je hoeft niet eens je stem te gebruiken om de hond te corrigeren. Brullen heeft geen zin, er achteraan rennen om hem te pakken levert tot nu toe alleen een leuk spel op voor de hond, maar heeft geen enkel effect op gehoorzaamheid. Ik zou hier een uitgebreide verhandeling kunnen houden over jachtdrift en leiderschap, maar denk dat je beter hulp kunt zoeken die je precies laat zien wat er in jullie verhouding tot de hond mankeert. Jouw bevel moet voor de hond wet zijn. Als jij rustig zegt:stop, hier, of blijf.... dan moet dat ter plekke worden opgevolgd. Dat vereist wel een hoge mate van leiderschap en doorzettingsvermogen. Daarvoor heb je verstand nodig van hondengedrag. Dat waait je niet zo maar aan. Mijn hond.... zeg je, maar wat voor hond is het. Jong, oud, jachthond, terrier...het heeft allemaal een iets andere aanpak nodig. Van hieruit niet simpel te behandelen. Vraag aan je dierenarts een goed adres voor een hondentherapeut. Zo iemand helpt je in één sessie aan de kennis die nodig is om dit probleem te lijf te gaan. Kosten zijn misschien 65 euro, maar zeer de moeite waard. Vervolgens ga je naar een goede hondenschool om wat meer inzicht in de hond te verkrijgen.

Loop langs het hek met de hond aan de riem, als de hond wil blaffen tegen de schapen corrigeer hem dan.

bij hem een halsband om doen, en als hij druk doet of gaat blaffen geef je hem een tik, kijk anders een keer dog whisperer op national geographic hier heb ik enorm veel van geleerd! succes

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100