Accepteren de katten (8 jarige kat en 2 1 jarige katten) elkaar als ze tegelijkertijd eten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

dat kan je niet zo simpel stellen.
om er achter te komen wat je katten van elkaar vinden, zal je ze goed en langdurig moeten observeren.
katten zijn enorm goed in psychologische oorlogsvoering, en daar hoeft het baasje niets van door te hebben.
zo kan de ene kat doodonschuldig op de drempel zitten, maar ondertussen durft de ander er niet langs.
katten die elkaar accepteren, laten elkaar toe in hun persoonlijke ruimte.
dat wil zeggen dat ze met grote regelmaat op minder dan een meter afstand van elkaar zitten of liggen.
katten die elkaar mogen verzorgen elkaar door te likken.
ook wrijven ze bij het langslopen soms de flanken tegen elkaar.
bij jonge katten die vriendjes zijn, zie je dat ze stoeien samen.
dat kan heftig overkomen, maar zolang er geen vocalisaties aan te pas komen, is het goed.

ga er dus maar eens goed voor zitten om het gedrag van je katten te bestuderen :)

overigens: het is de bedoeling dat iedere kat een eigen etensbak heeft, dat eet veel ontspannener voor een kat.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Als ik er zo naar kijk gedoogd de oude kat de jongere katten, af en toe blazen ze als ze in elkaars 'persoonlijke' ruimte komen. Daarnaast verdedigd de oude kat boven haar ruimte maar beneden is er niets aan de hand.