Ik had voor mijn konijn: Supreme Science Selective mature rabbit voer gekocht. maar hij eet het niet, zou ik het dan aan mijn cavia kunnen geven?

Mijn cavia vind het heerlijk had er een paar gegeven namelijk.
maar mature heb ik maar gepakt want ik weet niet hoe oud mijn konijn is, ik denk een jaar of 4 maar mijn cavia is 2,5.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Ja, voeding voor konijnen en cavia's kunnen uitgewisseld worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cavia's hebben vitamine C nodig.
In principe wel, het zijn allebei planteneters, dus het is mogelijk.

Maar waarschijnlijk is die voeding die je voor je konijn hebt meer aangepast aan de leefomstandigheden en ''soorten'' planten. Maar dat maakt eigenlijk niet veel uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan het wel als lekker extraatje aan je cavia geven. Maar niet als volledig voer.
In goed cavia voer zit extra vitamine C. Dit heeft je cavia echt nodig.

Dus geef het als snoepje maar pas als je cavia zijn eigen voer op heeft zodat hij wel de goede hoeveelheid vitamines binnen krijgt.
Aponi
12 jaar geleden
Wat eerder al werd gezegd is heel belangrijk. Een konijn kan namelijk zelf vitamine C aanmaken. Maar een Cavia niet. Daarom is extra vitamine C in Cavia voor noodzakelijk.
Op de verpakking staat of er vitamine C in zit. Als dat niet zo is, is het wel lekker als extra. Veel plezier met het konijn en de Cavia.