4/5 keer per dag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3keer 15 minuten en na het eten van de hond nog een keer zo kan hij het beter verteren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry, maar dat vind ik wel erg weinig en erg kort! Een hond hoort zeker 5 keer per dag uit te gaan, waarvan 1 of 2 wandelingen van 3 kwartier tot een uur zeker nodig zijn om een hond gelukkig en actief te houden.
3 tm 5 x per dag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
minimaal 3 x een half uur!

Of een hond moet ruime vrijheid hebben in een zeer grote tuin, maar dan zal hij toch ook gestimuleerd moeten worden om te lopen/rennen/spelen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een hond gelukkig en actief wil houden moet je hem zeker een keer of 5 per dag uitlaten. En dan geen kleine ommetjes (uitzonderingen daar gelaten) maar lekkere wandelingen. Het is goed voor een hond om zeker 1 of 2 keer per dag een uur actief te lopen. Dat kan ook lekker los zijn in het park, voetballen in de tuin of rennen naast de fiets.
De meeste honden houden van actief zijn.

Er zijn natuurlijk honden die liever lui dan moe zijn, evenals heel kleine hondjes waar je gewoon geen uur mee kunt lopen. Kijk dus naar het soort hond wat je hebt en kijk waarmee je hem gelukkig maakt.
Maar een keer of 4/5 per dag om te plassen en poepen is zeker nodig.

Daarnaast is een hond natuurlijk een gezelschapsdier die je niet de hele dag alleen moet laten als je naar school of het werk gaat, maar dat spreekt voor zich denk ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beetje afhankelijk van de hond en met name de leeftijd van de hond.

4/5 keer per dag

in iedergeval:

s morgens vroeg
tussen de middag
rond etenstijd
voor het slapen

2 keer zeker 3 kwartier
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plus van mij =)!
Als puppy om de paar uren, en naarmate hij ouder wordt steeds minder, tot zo ongeveer 3 a 4 keer per dag.
13 jaar geleden
Dat verschilt per hond, maar minimaal toch wel 3 keer per dag. Een wat grotere hond zeker. En van die 3 keer het liefst 1 flinke (bos) wandeling zodat het dier zijn energie kwijt kan. Is het een puppy wat nog zindelijk moet worden dan telkens als het hondje wakker is naar buiten zodat hij snel zindelijk kan worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij laten onze 2 honden 3x per dag uit in de ochtend als we uit bed komen(verschilt door weekend etc) rond een uur of 5/6/7 zo rond het eten dus en nog een x in de avond meestal rond een uurtje of 11 rondes lopen verschilt als we weg moeten is het even hun behoeftes laten doen en dan weg en anders loop je de ene x een half uur en de andere x een uur. Ligt eraan wat voor soort ras hond je hebt en hoe oud. Een groot formaat hond kan beter lopen (normaal gesproke) dan een kleine hond soms heb he een energiek ras en is het goed om er een grote ronde mee te lopen. En puppies kunnen minder ver als volwassen honden en bij oudere gaat het ook steeds lastiger. 3x per dag uitlaten zodat ze hun behoefte kunnen doen is genoeg wij hebben nog nooit problemen ermee gehad van in huis plassen ofz een extra rondje ermee lopen kan nooit kwaad!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die van ons maken 3 keer per dag een grote wandeling.
Meestal op vaste tijden.
Maar ze hebben wel de mogelijkheid om ook de tuin in te gaan.
En de hele dag buiten te zijn.
Het ligt er ook vaak aan wat voor weer het is.
Met kou geen probleem.
Maar met hitte,dan hebben ze minder zin in een grote wandeling.
En met regen,heeft de vrouw minder zin,in lange afstand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 eef, heerlijk als ze zoveel buiten kunnen zijn.
Zowiezo s'ochtends en 's avonds, smiddag tussendoor soms nog!

Je moet de hond gewoon gelijk aanleren om het te kunnen ophouden je hoeft egt niet 4/5 x der uit! 2/3 ongeveer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onze (redelijk kleine) hond gaat:
- 's morgens vroeg (half 7)
- Uurtje of 10
- Begin van de middag
- Eind van de middag
- Rond 22.15 uur voor het slapen gaan

Er zit minstens een wandeling per dag bij van ruim een half uur, de rest is 15-20 minuten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een pup heel vaak wel zo'n 13 keer per dag, maar dat heeft alles te maken met de zindelijkheidstraining en daar ga je zeker geen uur mee lopen. Zeer slecht voor de pup.
Volwassen honden moeten minstens 3 maal per dag uit en daar moet zeker een lange wandeling (minimaal 1 uur) bij zitten.
Kun je dit al niet opbrengen dan gewoon niet aan een hond beginnen. Het verschil niet zo veel per ras, maar veel mensen denken dat kleine hondjes geen lange wandeling behoeven, een hele foute gedachten!!!
Honden zoals bv een Engelse buldog, Pekingnees zijn door foutief fokken nogal kortademig en daardoor is het met warm weer zeker niet aan te raden om een eind te gaan lopen.
Ieder ander ras groot of klein heeft zijn beweging en aandacht nodig, iedere dag weer of geen weer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Let op dat je met een puppy niet TE veel gaat wandelen. Elke maand elke wandeling 5 minuten verlengen is OK.
En start met wandelingetjes van 5 tot 10 minuutjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een kleine -, middenslag -, en grote hond moeten even vaak uit. minimaal 4 keer voor hun behoeften.

1 keer hiervan om lekker te raggen en ravotten om de energie kwijt te raken langer dan een uur.

's morgens, 's middags, 's avonds na het eten, en nog een keer voor het naar bed gaan om de druk van de ketel te halen bij de hond.

kleine blokjes om zal alleen bij zeer warm weer bij de honden met korte stop een oplossing zijn (bv rassen als engelse/franse bull, pekinees, de BD of de mops)

een 2 jarige greyhound zal meer beweging nodig hebben dan een oude westie.
bij honden in de groei moet je opletten dat ze niet teveel bewegen (belasten spieren en pezen en gewrichten hiermee teveel) vooral jonge honden van een bepaald ras (mastino, deense dog, BD) zijn bepaalde bewegingen af te raden als ze jong zijn of voor de rest van hun leven (trap lopen, na bepaalde leeftijd pas naast de fiets)

het uitlaten (behoefte doen) is dus aan elke hond gelijk (kleine blaas kan door een paar slokjes water net zo vol zitten dan een grote blaas door het leegslobberen van een grote waterbak)

de manier en mate van beweging is afhankelijk van het ras, de leeftijd, conditie en zelfs bepaalde aandoeningen (een hond met zware HD laat je niet achter ballen aanrennen)

honden die de neiging hebben te ver te gaan zal je tegen hunzelf in bescherming moeten nemen. bepaalde rassen zijn hard voor zichzelf, hou ook hier rekening mee.

met alleen uitlaten ben je er dus niet :)