Worden paarden wilder in de winter ?

Zo ja , waarom dan ? Want in de winter zijn ze precies niet zo rustig en gooien ze er in de les bij mij veel meer kinderen af dan anders ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

bij jullie is dat waarschijnlijk het geval, maar heb hier zelf nooit last van gehad.

bij kou en gladheid zullen de buitenritten op een laag pitje staan en kunnen de dieren 'frisser' worden.
de energie moet er toch uit (ook met en ruitertje op je rug)

die van mij werden in ieder geval niet wilder (wel witter!) :)

als ze buiten het ruwvoer ander voer krijgen en minder bewegen dan kunnen ze energieker worden, maar het is standaard zo dat paarden in de winter wilder worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Wilder niet echt, maar op stal is het echt koud en worden de paarden stijf en stram, dus als ze weer mogen bewegen, en dus warmer worden, dan voelen ze zich weer lekker en gaan dan sneller even gek doen. Even de beentjes strekken dus. Ben er al jaren uit, maar kan die lessen nog herinneren als gister. En als er een begint, tja het zijn kudde dieren.
jodyenboyke
12 jaar geleden
Paarden zijn in de winter altijd frisser, en soms kunnen ze dan wat moeilijker doen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
paarden zijn niet wilder maar ze voelen meer druk dus ze gaan iets rapper gaan stressen of ambetanter worden maar niet alle paarden zijn zo bekijk ijslanders het is geen pony maar een paard (meeste vergissen hun hier in )
ze hebben zich daaraan aangepast dus zijn het rapper gewent