hoe krijg je stijf geperste houtvezel makkelijk uit de zak?

kost me 5 minuten om een handjevol los te pulken en krijg kapotte vingers kado

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ik haal altijd de gehele verpakking eraf en die het dan in een curverbak. Dan kan je het makkelijk breken en "verkruimelen".
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Probeer het eens met een stukje gereedschap ipv je vingers? Dus een ijzeren haak of gewoon een schroevendraaier of wat je maar kunt vinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of dit makkelijk genoeg is moet je zelf beoordelen.
Als je een deel (bijv 10 cm) van het plastic weghaalt, blijken er bij de baal die ik nu heb een soort losse (wel geperste natuurlijk) plakken in te zitten, die breek ik vrij makkelijk op.

Als ik een baal heb die dat niet heb, haal ik veel meer plastic wel en steek stukken uit met een spade (bij bij ligt de baal in de tuin en zo'n plastic kist voor tuinkussen.

Dus wat ik afsteek ligt niet gelijk door de hele tuin gelukkig.

Het blijft gedoe maar dit helpt wel iets
11 jaar geleden
Summo
11 jaar geleden
ai mijn toetsenbord werkte niet mee, ik bedoelde dus dat ik in het tweede geval gewoon al het plastic verwijder en de baal met een spade te lijf ga (wat ook niet meevalt trouwens)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik doe de baal eerst in een grotere lossere plastic zak, bijvoorbeeld van plastic hero. Dan het plastic er helemaal af, en dan pulken. met gereedschap maak ik de buitenste zak ook kapot, en dat is nietmijn beodeling. Maar het blijft behelpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedoeling
Gebruik een broodmes om het plastic eraf te snijden. Steeds in een blok van ongeveer 5-10 centimeter (ligt eraan hoeveel je nodig hebt). Het zaagsel wat in het afgesneden blok zit kan je er makkelijk 'uitbreken'. Kijk goed of je al het plastic eraf hebt gehaald en klaar is kees!