Waarom gaat een konijn in zijn eigen ontlasting liggen als hij gaat sterven?

Mijn konijntje is gisterenavond gestorven. De tijd daarvoor lag hij de hele tijd in zijn ontlasting. Ik heb dit nog gehoord van andere mensen. Waarom doen ze dit? :(

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje :)

Het beste antwoord

Omdat je konijn niet meer kon gaan en staan waar het wilde, je konijn is zich niet meer bewust geweest van afwijkend gedrag en is zo in zijn eigen uitwerpselen blijven liggen.

Heel veel sterkte met het verlies van je konijntje!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, het is "maar" een konijn maar toch is een stukje van mijn jeugd weg. Hij is 9 jaar geworden.

Andere antwoorden (3)

Omdat het zo zwak is en niet van zijn plaats kan komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als een dier stervende is, verliest het de controle over zijn/haar sluitspieren en laat daarom de ontlasting en urine lopen. Een stervend dier heeft niet meer de energie of het besef dat het in de viezigheid ligt. Bovendien is het natuurlijke instinct om niet in de viezigheid te gaan liggen niet meer van nut als een dier stervende is, dus zal het dier geen actie ondernemen.
Zodra een dier daadwerkelijk is overleden, ontspannen de sluitspieren volledig en komt er vaak nog meer urine en ontlasting vrij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een duidelijk teken dat je het diertje misschien even ergens anders had kunnen leggen, het kon zelf niet meer ergens anders gaan leggen ...

Tijdens sterfproces bestaat er geen controle meer over de sluitspieren en dus loopt alles eruit, ook bij mensen hoor.