Waarom gromt/blaft mijn hond als er iemandin huis komt,maar kwispelt hij wel?

Onze hond is erg lief, maar als hij iemand in huis hoort (diegene komt IN het huis) gromt hij blaft hij , maar geeft ook veel signalen van blijdschap aan, kwispelen enz, hoe kan dit. Wat bedoeld hij, wat is eraan te doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kwispelen betekent bij een hond ook opwinding. Dit kan positief maar ook negatief zijn. Als onze honden naar mijn vrouw haar cavia's kijken kwispelen ze namelijk ook :)

Antwoorden (4)

dan weet hij niet precies wat er is dan probeert hij jullie huis (territorium) te waarschuwen omdat er iets is of gebeurt hij bedoelt het wel goed denk ik
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar als de persoon binnenkomt gaathet gewoon door ;-)
Je hond is blij voor je te kunnen waken,heb je het een beetje gestimuleerd?Wie is dat?Wat is dat!>.Zodra iemand(een postbode?)Dichtbij komt en intimideerd zal hij niet kwispelen?Die van mij tenminste niet,maar kwispelen doet hij wel achter het hek als de postbode langskomt!

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik zag je reactie hierboven net.Dan is je hond niet bang.Vaak zijn stabijtjes waaks,Enorm blaffen maar wel uitwijken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hond probeert je huis gewoon te beschermen. Maar is wel vrolijk dat er iemand langs komt. Waarschijnlijk is je hond erg gehacht aan jullij en wil hij/zij jullie gewoon beschermen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een kwispelende staart is een teken van opwinding. Door te kwispelen geeft hij zijn emotietoestand aan. Dit kan blijheid tot en met agressie zijn. De samenhangende lichaamshouding geeft aan in welke emotietoestand de hond verkeert. Een verstijfde houding met een kwispelende staart betekent totaal iets anders dan een ontspannen houding met een kwispelende staart. (uit: de taal van de hond )

In dit geval zal je dus moeten kijken naar de combinatie grommen en kwispelen. En duidelijk wordt dan, dat het niet van blijdschap is, maar waakzaamheid /agressie kan zijn.

Toegevoegd na 4 minuten:
Beetje aanvulling voor beter begrip omtrent kwispelen:

Een paar voorbeelden van het kwispelen:
Zwak, licht kwispelen betekent: Hallo jij! Hier ben ik, en ik ben leuk. Toch???
Wijd kwispelen met een hoge frequentie waarbij het hele lichaam meedoet, betekent: Hallo! Ik vind dat jij het beste bent, je bent mijn alles. Ik ben heel erg tevreden. Jippiee!
Laag kwispelen met een lage frequentie betekent: Hallo baas, ik weet dat je me leuk vindt maar ik versta je echt niet. Wees alsjeblieft niet boos.
Laag kwispelen met de oren naar achteren gedraaid betekent: normale begroeting van een ranghogere.
Een kwispelende staart en een verstijfde houding betekent: Jij, ja jij!!! Wie ben je en wat wil je? Hier waak ik en je bent bijna op mijn territorium. Ik ben er klaar voor... make my day...
Ivana