Is dit goed voer voor mijn Kitten?

samenstelling
■gevogeltemeel (min.25%)
■tarwebloem
■gedehydreerde vleeseiwitten
■dierlijk vet
■rijst
■gedehydreerde vis
■gehydrolyseerd gevogeltevlees
■bietenpulp
■gedroogde hele eieren
■gist
■lecithine
■geraffineerde visolie
■zout
■fructo-oligosacchariden.

http://www.katzmenu.be/NL/producten/young/

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

dit lijkt me een gemiddeld goed voer.
kan beter qua vleesgehalte, maar ook slechter.
zo geef ik iams, vleesgehalte > 30%, of eucanuba, vleesgehalte > 4o%.
sommige andere merken gaan hier nog overheen.
er zijn daarentegen veel merken die er een stuk onder zitten.

bij het uitzoeken van een goede brok voor mijn katten, kijk ik naar het vleesgehalte, maar ook naar de gebruikte conserveringsmiddelen.
bha of propylgallaat komt er hier niet in.
conserveringsmiddelen die voor jonge kinderen in de eu verboden zijn wegens kankerverwekkend, wil ik ook niet aan mijn katten geven.
tocofenolen zijn prima; klinkt ingewikkeld, maar betreft toegevoegde vitamine ter conservering.

heb je overwogen je kitten bij te voeren met gevarieerd rauw vlees?
goed voor de tanden, blaas en slanke lijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
oeps, ik zie nu dat er zout in zit, al is het weinig.
toch een minpuntje.
Rieneke1
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

als ik jouw was zou ik iets minder gevogeltemeel doen, ongeveer 15%.

Toegevoegd na 1 minuut:
en ik zou er ook geen rijst in doet, tenzij je het eerst even kookt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik stel het voer niet zelf samen ;)