hoeveel moet een normale poes wegen van 13 jaar in mensen jaren?

ik heb een kennis van mijn ouders en die hebben een meisjes poes van 13 jaar. maar volgens hun heeft ze zwaar overgewicht ze weegt 5 k. is dat erg veel? ze speelt ook niet redelijk veel meer.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het normale gemiddelde gewicht van een kat hangt natuurlijk van een aantal dingen af; geslacht, ras en leeftijd. Maar over het algemeen kunnen we zeggen dat het gezonde gemiddelde gewicht van een volwassen kat ongeveer 3,5 kilo is. Toegevoegd na 1 minuut: Een kat die 5 kilo weegt, lijkt misschien slechts iets te zwaar. Immers is 1,5 kilo niet zoveel. Maar, omdat een kat niet heel zwaar is, is 1,5kilo overgewicht meteen al meer dan 25% kilo te zwaar.

Bronnen:
http://www.hoezwaar.nl/hoe-zwaar-is-een-kat.html

Ik zou de beoordeling of een kat te zwaar is niet af laten hangen van het gewicht. De bouw kan namelijk sterk verschillen. Het beste is je ogen en handen te gebruiken. Betast de ribben van de kat: die moet je goed kunnen voelen, zonder veel druk uit te hoeven oefenen. Bekijk de staande kat van bovenaf: je moet een taille kunnen zien. Dit gezegd hebbende: 5 kg lijkt aan de zware kant voor een poes. Als de poes daadwerkelijk te dik is, dan geeft dat grotere kans op problemen: zeker bij een poes van die leeftijd die waarschijnlijk artrose heeft.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100