Waarom associëren we muizen met kaas?

Muizen eten van nature geen kaas, omdat ze daar geen toegang tot hebben in de natuur, maar wel noten, vruchen en dergelijke. Waarom dan toch die (kinderlijke?) associatie met kaas?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

muizen bji ons eten wel kaas hoor. ze snoepe er van als je het niet goed opbergt. dus !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door tekenfilmpjes van vroeger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een muis wilt vangen moet je iets in de val of de emmer leggen wat hij erg lekker vind en wat een flinke geur afgeeft. Als jij er een noot in legt vind hij hem wellicht niet zo gauw, maar als je er een stukje kaas in doet komt hij meteen op de lucht af. Dus kaas werd en wordt veelal als lokkertje gebruikt en zo zijn we muizen met kaas gaan associëren.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pindakaas vinden ze veel lekkerder ;-)
zondag
13 jaar geleden
Dat weten die muizen misschien maar de mensen niet. ;-) Het is trouwens een geklieder om muizen te vangen met pindakaas. Het is veel gemakkelijker met een gewoon stukje kaas hoor.
omdat kaas soms sterk ruikt. maar als je ze echt wil verwennen moet je ze pindakaas geven.