Waarin kan ik het best wandelende takken houden als ik weinig geld uit wil geven?

Ik wil wel dat er genoeg ruimte is, en ik hem goed kan zien. en wat moet ik er dan overheen doen? plastic met gaatjes?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

weinig geld uit willen of kunnen geven is nooit een reden om aan een huisdier te beginnen.

je kan op marktplaats kijken naar een aquarium wat niet meer waterdicht is, of in de kringloop naar een bak.

een pot (zo'm mega pot) waar XXL zure bommen in hebben gezeten vragen aan de plaatselijke visboer.

maar je kan ook naar de dierenwinkel gaan. daar hebben ze plastic bakken die helemaal niet zo duur zijn en je de kop niet hoeven kosten.

kan je het gewoon niet betalen prop ze dan niet ergens in wat niet geschikt is. het blijven dieren die de ruimte nodig hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je moet niet met plastic en dergelijke in de weer gaan, maar gewoon een degelijk terrarium kopen. Er zijn diverse beginnerssets op de markt waarin je prima enkele wandelende takken kunt houden voor een bescheiden prijsje. In de bron een voorbeeldje voor nog geen €50,-.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb vroeger wandelende takken gehouden in een grote glazen snoepvoorraadfles uit een winkel.
Het gat sloot ik af met een stuk nylonkous dat ik met een elastiek over de opening spande.
Ze waren dol op klimop, dat kun je het hele jaar door wel ergens van een muur of bomen in het bos afhalen.
Zo hoeft het helemaal niets te kosten behalve de aanschaf van de glazen fles.
Je zou natuurlijk ook een aquarium- of terrariumbak kunnen zoeken en daar een deksel met horrengaas voor maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb ze vroeger ook gehad,
Een terrarium gehaald bij de dieren winkel, voor 15 euro ben je klaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nergens in.

Een dier houden en weinig geld uitgeven gaat niet samen, je dient de huisvesting aan het dier aan te passen en niet aan je portemonnee.

Ook voor zoiets simpels als een wandelende tak dien je een volwaardige huisvesting aan te schaffen en niet zomaar een bak met plastic er overheen met gaatjes.

Het diertje heeft meer nodig.