Mijn cocker spaniel klimt altijd helemaal op me.Waarom?!

Als ik op de bank lig gaat ze helemaal dwars over mijn buik heen liggen.Continue met haar neus tegen mijn handen aan tikken zo van 'Aai me eens'.Ik erger me er echt aan.Hoe vaak ik haar van me af duw,ze blijft het proberen.Als ik haar geen aandacht geeft gaat ze met haar poten krabben.Al doet het geen pijn.Heeft iemand enig idee waarom? Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (3)

Het is duidelijk dat Uw hond dominant (over U) wil zijn. Nóóit toestaan! Laat merken wie de baas in huis is. Een hond hoort niet op een bank te liggen. Niet met U, niet met een ander, niet alleen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ivana
11 jaar geleden
Er zijn honden die je wel iets mag toestaan omdat hun aard volgzaam is en niet dwingend. Je kunt omtrent honden geen absolute uitspraken doen. De uitspraak dat een hond nooit op de bank mag is onjuist. Voor deze hond geldt dat wel, dit is een eisende hond die de grenzen nooit heeft leren kennen.
ze vraagt continu aandacht, duw haar van je af en dan moet je doorgaan: je moet haar op de grond duwen, liggend, en met je hand in de nek als een beet van een hond, op de grond houden totdat ze helemaal ontspannen ligt, dus niet gestresst rondkijken, nee het hele lichaam moet ontspannen zijn.

dan laat je los, blijft ze liggen prima, ze moet blijven liggen totdat jij aangeeft dat ze mag opstaan.

JIJ BENT DE BAAS! jij bepaalt wat er wanneer gebeurt.

natuurlijk mag een hond je aandacht vragen, maar niet steeds, niet continu. als jij haar van je afduwt of nee zegt, moet het afgelopen zijn. zo niet: herhaling: op de grond tot ze totaal ontspannen is en dan loslaten en blijven liggen.

ik raad je aan om naar cesar millan te kijken op national geographic ,19.00uur iedere dag, weekend in de middag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Al het gedrag (op je buik klimmen, met de neus duwen, met de poot krabben) gaat over jou grenzen heen.
Je hondje is nu de baas. Niet jij.

1. niet boos worden

2. steeds consequent het aller-eerste stukje gedrag (waarschijnlijk "op de bank willen klimmen" ) heel consequent voorkomen / stoppen door heel duidelijk "nee" te zeggen.
Gaat hij toch door, terug op de vloer zetten. Met "nee".

Geef hem een eigen plekje (kussentje naast de bank? bench? ) waar hij mag liggen
En voorkom, dat hij op de bank (op jou) klimt.
Zeg al "nee" wanneer je ziet, dat hij naar de bank kijkt. Of zijn poot optilt om er op te klimmen.
Duw hem desnoods naar zijn eigen plekje.

Beloon hem, als hij op zijn eigen plekje is (honden-koekje, aai, "braaf" )