Veranderd dit seksuele gedrag van mijn gecastreerde katertje nog?

Mijn katertje was 4 en een halve maand toen hij seksueel gedrag naar mijn 1 jarige kater ging vertonen. Hij klom steeds op hem met daarbij een duidelijk zichtbare erectie. Hierdoor mocht ik hem van mijn dierenarts al met 5 en een halve maand laten castreren. Dit is nu ongeveer 2 weken geleden. Verdwijnen deze gevoelens bij hem nog, of is het nu aangeleerd gedrag en kan het zo blijven?

Mijn andere kater vertoonde meteen na zijn castratie ( 6 maanden oud) geen seksueel gedrag meer.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veranderd > Verandert* =$
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jaaa inderdaad, stom en ik erger me altijd zo aan spelfouten van een ander!

Het beste antwoord

de hormoonspiegel van je katje moet de tijd krijgen om te dalen.
hoe lang dit duurt, daarover verschillen de meningen, maar je hoort vaak dat het wel een week of 6 kan duren.
vermoedelijk zal dit gedrag steeds meer afnemen, en binnenkort tot het verleden behoren.

bij een enkele gecastreerde kater blijf je incidenteel wel sexueel gedag zien, maar in veel mindere mate dan wanneer hij niet gecastreerd was.
zo wilde mijn daantje nog wel eens rijden op de schapenvacht, en mijn bassie rijdt een enkele keer op moos (die het worst zal wezen).
Rieneke1
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Zijn we het weer eens! plus.
zondag
12 jaar geleden
Mijn verongelukte Rumen was gecastreerd maar gaf mij regelmatig een beurt op mijn arm als ik een wollige trui aan had en daarin op de bank lag. Hij mocht het van mij want we moesten er steeds vreselijk om lachen en aangezien hij niet klaar bleek te kunnen komen waren er ook geen vieze vlekken. Ieder diertje zijn pleziertje, toch?
Rieneke1
12 jaar geleden
zo is dat zondag! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha iew, dat vind ik dan toch een beetje een vies idee.
Rieneke1
12 jaar geleden
josje, er komt verder geen vocht vrij of zo, dus het valt wel mee :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hm, ja dat is waar.....

Andere antwoorden (2)

De hormonale omschakeling kan wel een aantal weken duren. Het is dus waarschijnlijk dat je over een week of vier niets meer van dat gedrag merkt.
Ivana
12 jaar geleden
Ik kan uit ervaring vertellen dat dat gedrag weg gaat. Mijn kater deed het bij zijn zusje en ik ben er ook zo snel mogelijk mee naar de dierenarts gegaan en nu is het weer helemaal goed! Zijn trouwens allebei geholpen. Vroeger lagen ze nog heel erg graag bij elkaar, maar nou totaal niet meer. Wat ik stiekem toch wel erg jammer vind!