Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan mijn poes gesteriliseerd worden terwijl zij te mager is?

Mijn poes heeft een paar maanden geleden kittens ter wereld gebracht, en is sindsdien nogal vermagerd door het melk geven. Ondertussen geeft ze geen melk meer, maar is nogsteeds erg mager, en wil ook niet aankomen.

Kan het problemen geven om een sterilisatie-operatie uit te voeren nu ze zo mager is?

Weet iemand iets om de kat aan te laten komen, maar de andere katten in huis niet? (die zijn namelijk wel goed op gewicht).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Hangt ervan af, narcose word aangepast op gewicht, dus dat is opzich geen probleem. Maar de oorzaak van het vermageren zal wel eerst moeten worden vastgesteld. Door een dierenarts wel te verstaan. Het is voor de hand liggend dat het door de kittens komt maar een bijkomende oorzaak is ook niet uit te sluiten. Ik weet ook niet hoe oud het poesje is.

Dus, lang verhaal kort makend, naar de dierenarts.

Toegevoegd na 1 minuut:
Om je kat aan te laten komen kun je een tijdje hills a/d of royal canin recovery geven. Verkrijgbaar bij DA.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
precies, wat is de oorzaak van het mager zijn? +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De dierenarts die zegt dat het wel kan, maar wij twijfelen. Vandaar de vraag hier. Het diertje is nogal mager door het langdurig melk geven.
Rieneke1
12 jaar geleden
heeft de da je kat grondig onderzocht (bloedonderzoek)?
bedenk dat steeds weer krols worden ook enorm veel energie kost.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dat zo? Misschien dat ze daardoor zo vermagerd is. Maar er is medisch verder niks aan de hand inderdaad, en ze is ook niet broodmager of zo. Je voelt gewoon duidelijk dat ze te weinig spekjes heeft.. Maar narcose kan dus geen kwaad bij te magere dieren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aan misschiens heb je helaas niets. Laat haar goed nakijen door de DA en doe een aanvullend bloedonderzoek, dan weet je het zeker. Als dat verder goed is dan is het gewicht opzich geen probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na enige discussie onder dit antwoord, topic gesloten.

Andere antwoorden (3)

Ik neem aan van niet, maar toch voor de zekerheid even aan je dierenarts vragen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als een dier te dik is, zijn er veel meer problemen bij castratie van poezen en honden. Als het dier verder gezond is, is er volgens mij geen enkel probleem.
De dierenarts kan dat beter beoordelen dan wij, dus stel je met hem in verbinding.
(Lees meer...)
Ivana
12 jaar geleden
het gaat er vooral ook om of het lichaam de operatie etc aankan, gewoon overleggen met de arts
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding