Waarom willen onze katten de gekleurde brokjes niet eten?

We hebben nu een paar keer even voor sluitingstijd een ander merk moeten kopen omdat hun eigen brokjes onverwachts op waren. Maar ze vertikken om daarvan de gekleurde brokjes te eten. Ze hebben nu ook even weer Whiskas, maar de gekleurde brokjes liggen allemaal naast de bak, en de bruine eten ze wel op. Ook van andere merken eten ze geen gekleurde brokjes.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Wellicht proeven ze dat deze brokjes allemaal overbodige kleurstoffen bevatten en vinden ze dat niet lekker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fabrikanten maken het voer voor kat en hond aantrekkelijker voor de mens om naar te kijken. Dat het voer dan ook beter is voor de dieren staat dus helemaal niet vast. Katten ruiken heel goed of iets smakelijk is of niet. Die kleurtjes zeggen een kat dus niets, waarschijnlijk zien ze het kleurverschil niet eens.

Neem die rare reclame eens waarbij op een schoteltje een blikje honden of kattenvoer wordt gedeponeerd! Totslot een toefje peterselie erbij. Het mankeert nog aan het servetje. Dat is allemaal om mensen lekker te maken voor een bepaald merk voer.

Dieren ruiken dus heel goed wat smaakvol is, de rest wippen ze naast de bak.
Pas als je ze echt honger laat lijden eten ze alles op wat los en vast zit. Maar goed voer weten ze echt te waarderen, ook zonder kleurtjes en toefjes peterselie!
Ivana
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi antwoord +
wat minder voer geven, dan eet de kat echt alles op.
Nu heeft je kat nog een keuze en jij blijft de iets lekkere brokjes alsmaar aanvullen, zo leer je het je kat vanzelf aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet je katten niet onderschatten, eens ze een smaak gewend zijn willen ze niet graag iets anders.

De mijne doen juist hetzelfde, al blijven die krokken daar een week liggen, ze hongeren zich nog liever uit, 't zijn ook Whiskas eters, misschien doen ze toch wel iets verslavend in die Whiskas zodat ze niks anders meer willen.