Gedragen sommige honden zich meer "menselijk" dan de ander?

Mijn hond bijvoorbeeld.
Ik vind hem zo lief dat hij bijna menselijk is haha.
Als hij eet of aan zijn kluif zit kan ieder lid van ons gezin, inclusief de kinderen, gewoon daarmee aan de haal gaan zonder enig protest.
Soms kijkt hij tv, doen honden wel vaker.
Hij is niet bang voor onweer of vuurwerk enz...
Is hij gewoon "menselijk" slim of vertrouwd hij gewoon de omgeving waar hij in leeft?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ken wel mensen welke zich meer "als een hond" gedragen dan anderen. :)

Het beste antwoord

Hij is gewoon hond, de dingen die je schrijft zijn heel normaal.
Dat jij vind dat hij bijna menselijk is omdat hij zo lief is, heeft miss wel een andere reden. Van een hond krijg je onvoorwaardelijke liefde, je moet heel ver gaan wil je dit niet meer krijgen. Dat is juist heel honds en niks menselijks aan.
Hij vertrouwd idd gewoon de omgeving waarin hij leeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Honden en andere dieren zijn nooit menselijk. Het ligt in de menselijke aard om overal 'mensachtige' dingen in te zien. Veel dieren, waaronder honden, kun je wel menselijk gedrag aanleren, waardoor ze nog menselijker lijken te zijn. Maar uiteindelijk blijven het dieren, met een andere denkwijze, andere doelen, en geen besef van de situatie waar ze in zitten.