Hoe leer ik mijn cavia's te drinken uit hun drinkensflesje

Ik heb mijn cavia's al sinds ze 6 weken zijn ( nu zijn ze 7 maanden) en ze dronken niet uit hun drinkensflesje dus zette ik maar een bakje neer. Nu drinken ze nog steeds alleen uit het bakje. Maar ik vind dit heel irritant omdat er steeds zaagsel en poep in komt doordat ze hard door de kooi rennen. Hierdoor moet ik het bakje 3 keer per dag schoonmaken. Weten jullie hoe ik hun moet aanleren om uit het flesje te drinken of kan ik het hun niet leren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik heb op een gegeven moment gewoon het tuitje bij de bekjes van mijn cavia en konijn gehouden en met mijn vinger water eruit laten druppelen. Dat likten ze af, en dan probeerden ze meer te krijgen door er met hun bekje tegenaan te duwen en dat lukte. Ze hadden het snel door, maar uit zichzelf hadden ze het niet bedacht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In de dierentuin drinken ze ook uit bakjes. Mochten ze ooit ontsnappen, dan hebben ze ook een kans te overleven. En het is natuurlijk de natuurlijke wijze van drinken.