Ik wil een 2de kitten erbij zie extra uitleg voor meer info

Ik heb nu een kitten rond lopen van 4 maanden maar ik wil er nu een 2de bij maar hoe pak ik het goed aan zodat ze elkaar niet afslachten en dwars tegen mekaar doen en zijn er nog andere belangrijke dingen waar ik goed op moet letten bedoel kwa eten samen en de Kattenbak samen gebruiken graag aub serieuse tips alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

wat een goed idee!
niet geslachtsrijpe kittens kan je gewoon bij elkaar zetten hoor, die zijn binnen de kortste keren dikke vriendjes.
geef iedere kat een eigen etensbak, op afstand van elkaar.
drie kattenbakken is het best, op afstand van elkaar en van het eten en drinken.
mochten ze van verschillend geslacht zijn, laat ze dan vooral tijdig castreren.

en overweeg een verzekering, bijv bij dier en zorg, medische kosten kunnen oplopen.

Toegevoegd na 1 minuut:
oh en haal je kitten niet te jong in huis, liefst vanaf 13 weken, gevaccineerd en wel.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weer een top antwoord rien!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanks voor de zeer nuttige tips en heb nu een poes is het dan beter om er een 2de poes bij te nemen of een kater of maakt dat niet zoveel uit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En hoe pak ik het goed aan als ze mekaar voor de aller eerste keer zien
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ voor je (wederom) zeer uitgebreide correcte antwoord. @strontje (?) ;-)
hou er rekening meer dat poezen krols worden en vruchtbaar zijn (zijn het buitenkatten laat ze dan helpen) en hou er rekening meer dat een kater de hort op kan gaan vanwege zijn driften. hij kan een krolse poes bevruchten en neem aan dat je daar niet op zit te wachten. maar het is om meerdere redenen beter om de dieren steriel te maken. kosten bij een kater wat dit betreft zijn lager dan de kosten om een poes steriel te maken.
Rieneke1
12 jaar geleden
dank euca! strontje, kater of poes erbij hangt af van je persoonlijke voorkeur.
in mijn ervaring zijn katers vaak wat gemoedelijker, en poezen wat pittiger. als je aankomt met de kleine, kan je die het best even rustig op z'n gemak de woonkamer laten verkennen, terwijl je je andere kitten even apart houdt.
anders zijn het wel erg veel indrukken voor zo'n humpie.
als de nieuwkomer na een tijdje rondsnuffelen ontspant, kan je je andere kitten erbij laten.
schrik niet als ze in eerste instantie wat blazen naar elkaar; dit gaat snel genoeg over.
Rieneke1
12 jaar geleden
chelsea, ook jij bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thanks rien voor weer een zeer uitgebreid en duidelijke uitleg ik weet nu dank zij jou wat te doen allemaal zodat het allemaal goed gaat verlopen en geen martel gebeuren gaat worden met kennis maken en eten en de kattenbak en de andere dingen en als je nog andere nuttige tips heb hoor ik ze graag en nogmaals super thanks
Rieneke1
12 jaar geleden
graag gedaan hoor :)
met zulke kleintjes gaat het altijd wel soepel, geen zorgen dus!
dat gaat gewoon genieten worden :)
heb je nog vragen tegen die tijd, dan hoor ik het wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tot nu toe ben ik goed op de hoogte thanks to you en het is nu kijken voor een kitten in de buurt van heerhugowaard en als ik dan weer met iets zit dan hoor je het meteen
Rieneke1
12 jaar geleden
zit er in het asiel niets van je gading?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik weet niet maar zijn dat geen kittens met problemen of dergelijks of heb ik het compleet mis
Rieneke1
12 jaar geleden
nee hoor, katten komen door diverse redenen in het asiel terecht.
een enkeling heeft gedragsproblemen, maar daar zijn de asielen doorgaans heel eerlijk in.
de meeste problemen komen van de baasjes af.
er worden trouwens ook kittens geboren in het asiel.
deze en andere jonge kittens komen meestal terecht in gastgezinnen, waar ze keurig worden opgevoed.
het enige nadeel vind ik dat ze de jonkies eigenlijk te vroeg de deur uit doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Had nog een vraag ivm met het eten moet ik ze dan allebij tegelijk eten geven en de zelfde brokken geven me kitten die ik nu heb eet nu royal canin voor kittens en katz voor kittens
Rieneke1
12 jaar geleden
kittens moeten de hele dag toegang tot voer hebben , ze zijn nog in de groei en hebben kleine maagjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+