Die zijn gewoon door de jaren heen zo gefokt.
Het is voor een hond helemaal niet handig om grote flaporen te hebben. Mensen vinden het leuk om met dieren te experimenteren. Zo zijn ook bepaalde rassen ontstaan.

Toegevoegd na 5 minuten:
Door verschillende rassen met goede eigenschappen met elkaar te mixen ontstaan zo hele fraaie exemplaren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

dat zal het ras van de hond zijn!
en als her ras rechte oren heeft en zo'n hond heeft toch hangoren kan t zijn dat t een afwijking in t kraakbeen heeft of een ernstige ooronsteking gehad die niet behandeld is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ze ook flapdrollen leggen...

Er zijn honden met puntige oren en honden met flaporen.
Net zoals dat er bruine honden en zwarte honden zijn.
Er is niet echt een reden voor. Verschil moet er nu eenmaal zijn. Ieder ras heeft gewoon zijn eigen kenmerken, en bij sommige rassen behoren flaporen ook tot die kenmerken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In aanvulling op de reeds gegeven antwoorden; een hond met flaporen schijnt nog beter te kunnen horen dan een met spitse oren.