Waarom likt mijn kitten aan mijn haar?

Onze kitten van bijna 4 maanden likt heel me haar nat en geeft kopjes ertegen, af en toe heeft hij de neiging om zachtjes te knabbelen aan me haar als het niet goed opzij gaat. Waarom doet hij dit? Hij doet me totaal geen pijn als hij dit doet.

Toegevoegd na 2 minuten:
En hij diet volop spinnen erbij.

Toegevoegd na 2 minuten:
Diet is doet

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.7K

Het beste antwoord

verwante en bevriende katten verzorgen elkaar.
het versterkt de onderlinge band.
daarnaast wordt er zo een groepsgeur gecreeerd, waarbij iedereen zich prettig voelt.
naar jou toe vertaald: je kitten vindt je lief en voelt zich veilig bij jou :)

dit antwoord onder voorbehoud, dat het gedrag in kwestie niet overmatig vertoond wordt.
dan wordt het een ander verhaal.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ondanks dat ik hem en opvoed dus ook weleens op zijn donder geef vind ik het toch fijn om te weten dat hij me alsnog lief vind. naja wie opent er anders zijn blikjes :) de eerste kat die waardeerd dat ik ze verzorg hihihih

Andere antwoorden (3)

hij vindt je haar gewoon lekker ruiken, als jij er geen probleem mee hebt, niks aan de hand, als je dat wel hebt moet je het hem afleren
12 jaar geleden
Katten verzorgen zichzelf en elkaar door te likken. Dat doet jouw kat dus ook bij jou.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien heb je sterk geurende shampoo of iets dergelijks? katten vinden het prettig als iets hun eigen geur heeft. als jouw haar sterk geurt naar shampoo of een ander geurtje wat de kat niet kent, zou het kunnen dat hij zijn eigen geur er aan probeert te geven door te likken, en er tegen aan te wrijven met de geurklieren die achter zijn oren en in rond zijn kop zitten