Om zich heen zoekend kijken, weinig tot geen besef wat er om 'm heen gebeurd ( rijdende auto's, fieters etc) grote pupillen, en een diepe *miauw*. sommige blijven de hele tijd op 1 plek zitten, andere gaan in paniek, zonder op te letten de straat over. In dit soort situatie's worden katten dus ook snel aangereden. Als je vermoed dat je een verdwaalde kat heb gezien, bel dan even de Dierenambulance, zij kunnen de chip uitlezen ( als de kat een chip heeft ) en zo zien waar hij thuis hoort.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de kat er verder gewoon gezond
Uit ziet, zou ik even wachten met de dierenambulance bellen, en het gewoon
In de gaten houden hoe het met 'm
Gaat. Vermagerd hij, of krijgt ie snotterige oogjes/neus, dan zou ik wel de dierenambulance bellen.

Andere antwoorden (3)

Vaak zijn de katten die "verdwaald" zijn, of iig op onbekend terrein, stukken schuwer en zullen niet snel dichtbij komen. Nieuwsgierigheid veranderd dan in voorzichtigheid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat is in eerste instantie erg moeilijk in te schatten.
al dan niet schuw gedrag zegt niet alles; je hebt timide katten die op eigen terrein altijd zeer op hun hoede zijn, en je hebt zelfverzekerde katten die beslist niet in paniek raken als ze verdwalen.
wij als dierenambulance zijn daarom terughoudend katten die er goed uitzien van de straat te halen.
vaak wordt het pas duidelijk dat de kat langdurig verdwaald is als hij in een slechte conditie raakt: onbehandelde wonden, vlooien en teken, klitten, mager zijn.
op dat moment plukken we ze van de straat, want dan is er hoe dan ook iets mis en heeft het beestje hulp nodig.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan moet je die kat direct aanmelden voor de olympische spelen, als die kat een ambulance bij kan houden :p
Rieneke1
11 jaar geleden
niets, als hij er goed verzorgd uitziet.
je zou de kat eens goed kunnen bekijken, en op de amividi-site kunnen kijken of hij wordt vermist.
Rieneke1
11 jaar geleden
sorry; amivedi.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
inderdaad. als ik een onbekende kat zie geef ik hem géén eten, maar probeer wel een foto van hem te maken
en dan opzoeken op amivedi.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Rieneke, ook voor je geweldige werk bij de dierenambulance. Chapeau!
Rieneke1
11 jaar geleden
bedankt iris, het is een grote verrijking van mijn leven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kan ik me heel goed voorstellen, al lijkt me het heel naar en moeilijk om zoveel met gewonde, dode of verwaarloosde dieren in aanraking te komen.
Rieneke1
11 jaar geleden
ja, je komt veel narigheid tegen, je moet wat eelt op je ziel kweken.
maar behalve ambu zijn we ook vogelopvang, en het is volop kindercreche nu, zo leuk!
er is geen specifiek gedrag voor een verdwaalde of niet verdwaalde kat.
de ene kat is de andere niet...
je hebt uitbundige benaderbare katten en natuurlijk ook schuwe, voorzichtige katten.

als een kat verdwaald zou zijn en hongerig, kun je je voorstellen dat hij naar je toe komt om eten te krijgen.

als een kat verdwaald zou zijn en zijn eigen eten kan vangen, zal de kat zich niet zo snel of helemaal niet laten benaderen...

antwoord : je ziet niet.