Hoe verwerk je de dood van je kat het best?

Hoi,
Ik ben er niet zeker van dat ze dood is maar vorige week woensdag is ie op wandel gegaan maar niet terug gekomen. Nu nog steeds niet. Het was mijn beste vriend! Mijn moeder zei ik vrees voor het ergste :(
Wat moet ik doen? Wachten op hem of toch beginnen "rouwen"?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (12)

Teken de kat na en Verbrand hem, probeer hem zo snel mogelijk te vergeten. Je went er heus wel aan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Posters op hangen met gezocht, stop ze wel in een plastic Hoesje en gang ze op met grijsplakband op de locaties waar veel mensen komen. Heb ik ook zo gedaan maar dan met mijn kip. Ze was toen 5 dagen later gevonden gezond en wel. Maar als jullie het al opgegeven hebben kan je het beste er over praten. En als je creatief bent kan je er over tekenen, schrijven en praten, zo verwerk je dit soort dingen het best. Mijn hond was een jaar geleden overleden, ik had een foto van hem uit gedraait en versiert. Toen de versierde foto af was heb ik hem laten vergroten en nu hangt hij boven mijn bed. Maar probeer er over te praten en leuke herinneringen op te schrijven in een speciaal schrift zo dat je de herinneringen altijd hebt en je kat daar in voort leeft. Voor de rest is afleiding ook goed want te vaak er over denken en praten is ook niet goed. Maar dat gaat vanzelf je zal het een plekje weten te geven in je hart

Toegevoegd na 2 minuten:
Maar geef niet op je van dieren organisaties bellen naar een vermiste kat, posters op hangen. En zie weet komt hij wel terug. Het is normaal voor een kat om een dagje of meerdere dagen weg te blijven, pas als hij na een maand niet terug komt is het tijd voor rouwen, in de tussen tijd zoek acties!

Toegevoegd na 10 minuten:
Ik las pas net je reactie, ik hoop dat het dier niet dood is, hopen maar dat hij terug komt zo niet ,nogmaals, denk maar aan alle leuke dingen die je met de kat beleeft hebt
En praat er over uit eindelijk kom je er over heen en kan je er makkelijker mee omgaan. Zijn dood heb je dan geaccepteert (mocht het dier dood zijn) en is het beste om naar het verwerke de draad weer op te pakken.

Toegevoegd na 2 dagen:
Je bent niet verplicht hoor voor een plusje. Maar weetje, het klinkt misschien achtelijk wat ik nu ga zeggen, zolang je aan de gene denkt en je dierbaar is blijft hij voort leven in ons hart. Je kan ze zo tegen komen in je dromen, of als je denkt in je gedachte. Of mischien wel als geest als je daar in gelooft. Je kat heet een plekje in je of jullie hart of hij nu leeft of niet daar bij jou of bij jullie is hij gelukkig.

Toegevoegd na 2 dagen:
Maar als je het niet zeker weet kom dan in actie! Probeer niet al te snel het ergste te denken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kom op geef minstens de rede waarom ik een min krijg!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb je een plus gegeven, ik vind het een goed antwoord!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Erg bedankt :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Er is nog altijd een kans dat je kat terug komt. Hang eventueel plakkaten op met een foto van je kat. Sommige katten gaan op onderzoek uit en komen later weer terug. Maar houd er wel rekening mee dat hij nooit meer terug komt. Het duurt soms erg lang voordat je kat vergeet, het heeft zijn tijd nodig En vergeten hoef je je lat ook weer niet Succes. Groet een dierenvriend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zolang je niet zeker weet of ze dood is, moet je moed houden en alle adressen afbellen om te vragen of ze bericht van haar hebben. Amivedi, dierenasiels, politie, buurtkrantje....

Hoe oud was de kat? Het is bekend dat katten het huis verlaten (als ze de kans krijgen) om buiten te sterven.

Ik heb om het verlies van mijn hond te verwerken een grote, mooie steen gehaald in het tuincentrum en een prachtige rouwsteen gemaakt met haar naam. Die ligt in de tuin. Ik heb het gevoel haar daarmee eer te hebben gedaan en dat was troostend. Een goed dier is een geschenk. Al zijn ze er niet meer, de herinnering is een rijkdom voor je hele verdere leven.

Sterkte.
Ivana
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Een kat kan zich laten verjagen, dat is waar. Ze wordt ergens hopelijk opgevangen. Dan komt ze echt weer terug als je overal mensen op het verdwijnen attendeert.
Ik hoop het van harte.
Als je veel foto`s op de p.c. hebt staan en als je dan iedere dag als je de p.c. aanzet de foto`s van jou poes voorbij ziet komen wordt je er wel aan herinnerd maar als je dit iedere dag ziet wen je er aan.
In het begin toen onze kat er niet meer was en ik zag de foto`s verschijnen als de p.c. aanstond begon ik te huilen.
Met name de laatste foto,s van haar.
Nu als ik de foto`s zie krijg ik wel nog een weemoedig gevoel maar heb ik er vrede mee en denk ik aan de mooie momenten die er waren toen ik ze nog had.
Maar ik wil ook nog even erbij vermelden dat jij nog hoop kunt putten dat ze misschien nog terug komt.
Bij mij is dat verloren hoop.
12 jaar geleden
Ik kan je alleen de zelfde advies geven als Ivana.
Wat je nog kunt doen is in de Buurt en bij de buren gaan vragen misschien is de kat in een schuur of garage beland en nog niet ontdekt. dat gebeurt vaker als je denkt.
Heel veel succes ik hoop dat je je kat weer vind.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sorry, maar ik zou je graag een schop onder je gat willen geven.
hup, actie!
bel het asiel, amivedi, de dierenambulance en de reinigingsdienst.
maak flyers en verspreid die in de buurt.
vraag kinderen die vaak buitenspelen uit te kijken naar je kat.
loop in de ochtend en avondschemering een rondje door de buurt en roep en luister goed.
mocht de kat werkelijk niet meer terugkomen, dan heb je alles gedaan wat in je vermogen lag, en dat helpt enorm bij de verwerking.

verder wil ik je nog meegeven dat een van mijn katten ooit drie weken weg is geweest.
het waren lange weken, maar het beestje vond ik gelukkig een aantal tuinen verderop terug, nav. de flyers die ik verspreid had.

succes!
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!
goed antwoord.
En eerst zoeken idd,beetje voorbarige vraag.
Had moeten zijn:' wat kan ik allemaal doen om mijn kat terug te vinden?'
Vindt ik tenminste..
Ivana
12 jaar geleden
De vraagsteller is 12 jaar. Ervaring met zulk soort zaken krijg je niet bij je geboorte mee. Wij zijn er om te helpen.
Rieneke1
12 jaar geleden
ik had de leeftijkd niet gezien ivana, ik bekijk niet altijd het profiel.
dit is een site voor 16+
maar dan nog kan vragensteller actie ondernemen, al is hij jong.
plaats een foto met een berichtje op www.buurtlink.nl, daar kijken (hopelijk veel) mensen uit je buurt en wie m ziet kan je terug berichten.

ook op marktplaats (weinig kans maar alles is iets) de huis aan huis krant, de supermarkt en vooral de dierenkliniek/dierenbescherming kan helpen.

berichtjes met foto's zijn het meest effectief en wanneer je het meld bij de dierenbescherming krijg je het te horen zodra iemand waar dan ook hem gevonden heeft, al die meldingen komen daar binnen.

ik zou denk ik nog wachten met rouwen hoor, je kan het wel in je achterhoofd houden dat er een kans bestaat natuurlijk want je moet (hoe vervelend ook) reeel blijven, maar ookal voelt een week voor jou lang, op zich valt dat nog best mee en bestaat de kans zeker nog dat je m vind, of dat ie doodleuk vrolijk aan komt lopen met een hele dikke welgevoede of zelfs zwangere (is het een vrouwtje?) buik....

er zijn nml mensen die een kat van een ander zomaar ineens leuk vinden voor bij hun thuis voor eventjes.....snap ik ook niet, maar heb het zelf ook al eens meegemaakt, en een vriendin van mij ook....

succes en sterkte in ieder geval
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!
hij kan altijd terugkomen, zelfs na een week.
wij hadden een siamees op leeftijd een jaar of wat geleden.
ineens weg, 3 weken lang, en overal heen gebeld, dieren ambulance, asiels, en briefjes bij supermarkten opgehangen.
hij was heel aanhankelijk, en liep nooit weg.
we hadden de moed opgegeven, en ineen kwam hij aanwandelen, onder de stof, en witte verf, waarvandaan weten we nog niet.
geef de moed niet op, het kan nog, anders sterkte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ga uit van het ergste dan is het fijner als hij toch terug komt, mijn kat was sinds oud en nieuw 3 nachten weg maar uiteindelijk kwam hij terug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hopelijk is je kat inmiddels thuis... zo niet, is het heel goed mogelijk dat je kat "gekatnapt" is. Dan heeft iemand hem in huis gehaald, er zijn mensen die graag vreemde katten voeren, en dan, terecht of onterecht ervanuitgaan dat dit een hele zielige poes is, (of die kat nou moddervet is of graatmager) en het dier "adopteren".
Ik ken meerdere gevallen van "katnapping".
In sommige gevallen heeft de werkelijke eigenaar nogal wat overtuigingskracht nodig de kat terug te krijgen... Vooral als het een erg mooie kat is...

Niet meteen opgeven, alarmeer Amivedi, dierenasiel, buurt (folders maken!) enz.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat rot! Ik weet hoe je je voelt..als katten gaan sterven uit ouderdom dan voelen ze het aankomen en zoeken ze 'n plek waar ze dat in stilte kunnen doen,waarschijnlijk dicht bij je huis onder 'n struik. Maar als de kat m gewoon gepeert is dan heeft'i misschien 'n "romance"..dat zou kunnen. Misschien krijgt de kat elders beter te happen..naar zijn/haar smaak dan,je geeft m vast zelf ook goed te eten,dus niet sneu bedoelt!
Toen mijn kat verdween heb ik posters met foto en goeie omschrijving in een straal van 5 km opgehangen;de dierenarts gebeld;marktplaats op mijn woonplaats bekeken en oproep geplaatst,zo ook bij de supermarkt en in de huis aan huis krant.Er zijn sites waar je vermiste of gevonden dieren kan zoeken/melden..Al die handelingen helpen je bij het verwerken van het verlies van de kat want je weet niet zeker dat de kat dood is! (ik ken verhalen dat de kat na 'n maand terug kwam na 'n reis rond de wereld) Omdat k mijn kat Moos nooit meer gezien heb duurde mijn hoop voort. Kwel jezelf niet met denken aan de vreselijke dingen die er gebeurt zouden kunnen zijn want dat weet je gewoon niet. Katten zijn eigenzinnige dieren,hou dat in je achterhoofd en een week is lang maar je hebt dikke kans dat hij zo weer op de stoep staat..laat je 't dan weten? ;)