Waarom gaan mijn guppies dood wanneer ze zwanger zijn?

Mijn guppies gaan dood wanneer ze een hele dikke buik hebben. De ene haalde dood ik uit het water en toen beviel ze alsnog. Nu heb ik er weer een dode gup en ik heb weer een gevoel dat het komt door de zwangerschap.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10K

Het beste antwoord

dit komt door stress, bevallen kost moeite en zwemmen tegelijk ook nog...
mijn guppen gaan meestal dood na de bevalling, de baby guppies eten hun eigen moeder zowat op :S
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je zo'n zuurstofpompje in het aquarium hebt is het vaak zo dat de vissen dan extra moeten 'duwen' om vooruit te komen in het water omdat die stroming vaak heel sterk is. Als zo'n beestje dan ook nog eens zwanger is wordt dat dubbel zo zwaar voor haar en kan het vaak zijn dat ze sterft van vermoeidheid. Haar spiertjes zijn dan totaal op en ze heeft helemaal geen fut meer. Geef je ze dan ook iets meer eten als ze zwanger zijn? Want dat is ook heel belangrijk want ze moeten nu meer kracht zetten, zichzelf voeren en het eitje voeren. Dat is dubbel zo zwaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben je er zeker van dat ze zwanger zijn?
Vissen kunnen buikwaterzucht krijgen, een ziekte waarbij de buik heel erg opzwelt; die dikke buik heeft in dat geval dus niets te maken met zwangerschap.
Het is erg besmettelijk, dus zo snel mogelijk weghalen zodat de andere het niet ook krijgen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Over of het besmettelijk is, verschillen bronnen nogal; de een zegt extreem besmettelijk, de ander zegt niet besmettelijk.

Vraag een dierenarts om advies, die kan betere informatie geven dan wij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
laat je water een testen, kijk of je pomp genoeg vermogen heeft en of je over het juiste materiaal filtert, en vraag jezelf af of te temp goed is en er voldoende zuurstof en waterplanten in je bak zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook guppies en andere vissen en ook 2 baby´s en bij mij zijn ze daardoor ook dood gegaan dus het is best normaal maar inderdaad je kan ook beten een filter, verwarming en zuurstof maat ik heb een filter en zuurstof in een