Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom kraait mijn kip?

De brutaalste van mijn drie kippen kraait opeens. Niet zoals een haan, maar het komt in de buurt.
Is dit normaal gedrag voor een kip en waarom doet ze dit?

p.s. Ik heb alleen drie kippen, geen haan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Deze brutale kip geeft hiermee aan, dat het de baas van de groep is. Je ziet/ hoort het vaker bij hennen.

Zoals elk dier dat samenleeft in een groep heeft ook de kip een specifieke manier om de anderen duidelijk te maken wie er aan de macht is: de pikorde. Elke kip in een groep heeft een plaats in de pikorde, waarbij de kip die
het hoogst staat alle pikken mag uitdelen, altijd eerst de lekkerste hapjes mag eten, de beste plaats op de stok heeft, kortom: deze kip geniet van alle voorrechten.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
kraait ze ook al op de meest onplezierige tijdstippen? midden in de nacht ed?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grappig, dat zie ik bij onze 3 vrouwtjeskonijnen ook, daar neemt er ook een de dominante rol aan.
Kristal
13 jaar geleden
denk je: ik neem geen haan om geen last te krijgen met de buren... begint die rotkip :-) 't erge is nog dat het niets uitmaakt als je die kip weg zou doen want dan denkt een andere kip weer: zo, die is opgesodedingest dus nu ben ik de baas, kukeleku!!

Andere antwoorden (3)

Ze toont haantjes gedrag ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mogelijk een :genderkip".

Toegevoegd na 1 minuut:
genderidentiteitsstoornis.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Zij is dus de opperkip. Misschien ook de oudste?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding