Welk hondenras kan lang alleen blijven?

Ik wil graag een hond, al heel lang maar omdat niemand in ons huis lang genoeg voor een hond thuisblijft dacht ik dat het niet mogenlijk was een hond te nemen.
Ik wil niet dat de hond ongelukkig is als ik er 1 neem.
Toen bedacht ik, dat als er een hondenras bestond die lang alleen kan blijven wij die hond zouden kunnen nemen.
Weet er iemand of er zo'n hond bestaat die 6 tot 7 uur alleen thuis kan blijven?
Bedankt voor alle antwoorden.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3.8K
ronron1212
4 jaar geleden
Die bestaan niet hondenmoeten ook op gezette tijden hun behoefte doen
Pieterke
4 jaar geleden
Voor een hond moet je tijd hebben. Als je geen tijd hebt neem dan geen hond.
paulus811
4 jaar geleden
Pluche honden kunnen heel lang alleen zijn. Gewone honden moeten om de paar uur naar buiten en dat voor de komende 10-15 jaar.

Antwoorden (3)

Honden zijn nou eenmaal roedeldieren/groepsdieren; het is tegennatuurlijk voor honden om lang alleen te zijn.
4 jaar geleden
Een hond kun je niet meer dan 3-4 uur alleen laten, dan worden ze ongelukkig. Het ras maakt hier niet veel verschil in. Je kunt misschien overwegen om een ander dier te nemen, een kat of een konijn zijn dieren die je lang kunt alleen laten.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Neem er nog een hond bij liefst uit hetzelfde nest en goed trainen. Die van mij zun zus en broertje en zitten niet in een bench maar mogen gewoon spelen in de woonkamer wanneer wij weg zijn. Honden kunnen s'nachts ook 7 uren zonder te plassen of poepen. Wanneer je ze uitlaat zorg er dan wel voor dat het goede lange energie vretende wandelingen zijn voor je naar het werk gaat en zodra je thuiskomt.