Waarom verdedigen mijn katten hun territorium niet?

Mijn katten zijn vanaf kitten opgegroeid in mijn huis, dus waarom laten ze het toe dat vreemde katten het huis en de tuin binnendringen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

je geeft al aan dat je meerdere katten hebt.
ze zijn dus gewoon in kattengezelschap te zijn.
bovendien ga ik er vanuit dat ze gecastreerd zijn.
verder is het voedselaanbod voldoende.
er is voor jouw katten dus niet veel reden hun territorium te gaan verdedigen.
katten zijn geen volstrekt solitaire dieren zoals nog wel wordt gedacht.
bovendien kent een kat geen overgave.
voor een kat is het vechten of vluchten.
vandaar dat ze conflicten kost wat het kost proberen te vermijden.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Terecht verdiend,die gouden medaille.Het antwoord is helemaal goed!!!!!!!!!!!!
Rieneke1
11 jaar geleden
dank je ! :)

Andere antwoorden (1)

Katten hebben - zeker in tuinen - volgens mij ook een bepaalde tijdsindeling.
Ik zie in mijn tuin dat katten op sommige momenten best even een rondje mogen doen van mijn katten: een grijze buurkat loopt rond, eet wat gras, loert naar mijn katten, en gaat weer weg. Maar komt ie nou 's avonds in plaats van 's middags, dan wordt ie gelijk bedreigd. Kennelijk is dat niet zijn tijd.
De rooie van verderop, die mag overdag niet komen. Maar die mag wel 's avonds even rondwandelen.
Waarom het dan op die andere tijden niet mag, is me een raadsel, maar het valt me steeds weer op.