wat is echt een duidelijk verschil tussen de russische en de campbelli dwerghamsters?

ik heb dus een foto gezien waar deze 2 naast elkaar werden gezet, en ik moet zeggen, ik zag geen enkel verschil. of tenminste geen duidelijk verschil. wie kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Antwoorden (2)

Er zijn meerdere verschillen, ook al zijn die verschillen inderdaad heel klein en is het, vooral als je ze apart van elkaar ziet, moeilijk te zeggen welke welk ras is, zeker voor de leek.

Een verschil is de bouw. Wanneer je de Russische dwerghamster van boven af bekijkt dan is het een ei-vorm. Een Campbelli dwerghamster is breder in de schouders en smaller in het midden. Daarom lijkt dat meer op een 8-vorm. De Campbelli dwerghamster is ten opzichte van de Russische dwerghamster forser.

Andere verschillen zijn de kleur, de breedte van de aalstreep, de vorm van de neus....Er zijn er nog best veel.

De verschillen, met foto's ter vergelijking, kun je vinden op deze site: http://www.dwerghamster.nl/russische/verschil_rus_campbelli/index.php
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er komen ook soorten Campbelli's voor die een zand/champange kleurige vacht hebben. Ook zijn de campelli's vaak wat kleiner zijn.De Campbelli staat qua karakter bekent als een snel,actief soort. Ze rennen vaak veel meer wanneer je m wilt pakken in vergelijking met de russische dwerghamster.